Hyvinkää-Riihimäen puhelinluettelo on ilmestynyt

Hyvinkää-Riihimäen paikallinen puhelinluettelo 2007 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Luettelon painosmäärä on 45 700 kappaletta, ja siinä on 176 sivua, joilta löytyy lähes 27 000 puhelinnumeroa. Luettelon julkaisee Fonecta tiiviissä yhteistyössä Elisan, Soneran ja Suomen Keltaiset Sivut Oy:n kanssa. Posti jakaa Hyvinkää-Riihimäen puhelinluettelon perille jokaiseen kotitalouteen ja yritykseen viikkojen
8–10 aikana.

Paikallisella puhelinluettelolla on alueella pitkät perinteet. Ensimmäinen ”Riihimäen-Hyvinkään sekä ympäristöjen puhelinluettelo” ilmestyi vuonna 1915. Vuonna 1920 ilmestyi ensimmäinen luettelo, jossa luetteloalue oli sama kuin nyt ilmestyvässä luettelossa.

Luettelon ilme uudistui

Hyvinkää-Riihimäen puhelinluettelon ilmettä on tänä vuonna uudistettu. Sivujen ulkoreunoissa on nyt käyttöä helpottavat väripalkit. Kannen sisäsivun alta löytyy tärkeä sairaanhoitopalvelujen pikahakemisto. Asiakaspalautteen perusteella alkusivuille on lisätty tietoa liikunta-alueista, vapaa-ajan palveluista ja nähtävyyksistä. Alkusivuilla kerrotaan myös hyötyjätepisteiden sijainnit. Karttasivuston alussa on alueen yleiskartta ja lopussa Suomen kartta välimatkataulukoineen.

Yritysten ja kotiasiakkaiden yhteystiedot löytyvät tuttuun tapaan aakkosjärjestyksessä Valkoisilta Sivuilta. Keltaisilla Sivuilla ovat alueen palvelut toimialojen mukaisessa järjestyksessä.

Matkapuhelinnumeroita noin 6000

Hyvinkää-Riihimäen puhelinluettelossa on noin 6000 matkapuhelinnumeroa. Niiden määrä kasvoi viime vuodesta noin 5 prosenttia.

Tuoreen tutkimuksen mukaan alueen yli 15-vuotiaista asukkaista Hyvinkää-Riihimäen puhelinluettelo tavoittaa 32 000, ja viikoittain heistä luetteloa käyttää 5 500 (lähde: Paikallisluettelotutkimus 01/2007, TNS Gallup Oy).

Kaiken kaikkiaan painettu puhelinluettelo tavoittaa vuodessa noin 3,5 miljoonaa suomalaista eli 77 prosenttia väestöstä (lähde: TNS Atlas 1–12/2006, TNS Gallup Oy).

Virtaset pitivät pintansa

Yleisin sukunimi Hyvinkää-Riihimäen puhelinluettelossa on edelleen Virtanen, heitä on yhteensä 155. Seuraavaksi yleisimpiä ovat Koskiset (147) ja Saloset (135). Melko tasaiseen kärkikymmenikköön mahtuvat myös Laineet (125), Niemiset (124), Jokiset (109), Aaltoset(100), Saariset (95), Lehtoset (92) ja Salot (91). Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät (349), rouvat (116) ja insinöörit (104).

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin.

Lisätietoja: Fonecta Oy, liiketoimintapäällikkö Tuire Suvanto, puhelin 020 442 2420