Imatran paikallinen puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonecta Oy:n julkaisema Imatran paikallinen puhelinluettelo 2007 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Luettelossa on 112 sivua ja noin 18 800 puhelinnumeroa, joista noin 6 400 on matkapuhelinnumeroita. Luettelon painosmäärä on tänä vuonna 27 500 kappaletta.

Posti jakaa Imatran paikallisen puhelinluettelon perille kaikkiin kotitalouksiin ja yrityksiin Imatran, Parikkalan, Rautjärven ja Ruokolahden kuntien alueella 29.6. mennessä.

Puhelinluettelolla on Imatralla pitkät perinteet. Ensimmäinen puhelinluettelo Imatran seudulla ilmestyi jo vuonna 1930.

Luettelon ilmettä ja sisältöä uudistettiin käyttäjien toiveita kuunnellen

Imatran paikallisen puhelinluettelon ilmettä ja sisältöä on uudistettu käyttäjien toiveiden mukaisesti. Eri väreillä merkityt osiot helpottavat ja nopeuttavat tiedon löytämistä. Kansiliepeen pikahakemistoon on koottu alueen sairaanhoitopalvelujen yhteystiedot. Samasta paikasta löytyvät myös hätänumerot. Luettelon alkusivuilta löytyy karttasivujen lisäksi kuntien palveluoppaat, joissa on tietoa vapaa-ajan tarjonnasta, kierrätysohjeita sekä muita arkipäivän tarpeisiin ja ajankohtaisiin aiheisiin liittyvää informaatiota.

Yritykset ja kotinumerot löytyvät perinteiseen tapaan Valkoisilta Sivuilta aakkosjärjestyksessä. Keltaisilla Sivuilla on alueen palveluntarjoajien ilmoituksia tuotteista ja palveluista.

Hämäläiset pitivät pintansa

Yleisin sukunimi Imatran paikallisessa puhelinluettelossa on edelleen Hämäläinen, heitä on yhteensä 117. Seuraavaksi yleisimpiä ovat Tiaiset (98) sekä Siitoset (98). Varsin tasaiseen kärkikymmenikköön mahtuvat myös Kososet (85), Vennot (80), Anttoset (74), Pulkkiset (71), Revot (70), Valtoset (67) ja Rautiot (66). Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat viime vuoden tapaan maanviljelijät (507), rouvat (142) ja teknikot (123).

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin.

Fonecta Oy, liiketoimintapäällikkö Tuire Suvanto, puhelin 020 442 2420