Jämsän paikallinen puhelinluettelo on ilmestynyt

Jämsän seudun paikallinen puhelinluettelo on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Luettelossa on yli 100 sivua, joilta löytyy lähes 11 000 puhelinnumeroa. Painosmäärä nousi tänä vuonna yli 17 000 kappaleeseen. Jämsän paikallisen puhelinluettelon julkaisee Fonecta Oy. Puhelinluettelolla on Jämsän seudulla pitkät perinteet. Jämsässä, Jämsänkoskella ja Koskenpäässä ilmestyi ensimmäinen puhelinluettelo vuonna 1935. Jämsän paikallisen puhelinluettelon jakelu on alkanut, ja se päättyy ensi viikon loppuun mennessä. Luettelo jaetaan postitse kaikkiin kotitalouksiin ja yrityksiin Jämsän, Jämsänkosken, Korpilahden ja Kuhmoisten alueella. Jakelusta vastaa Suomen Posti Oyj. Jämsän puhelinluettelo palvelee alueella asuvia, vierailevia ja työskenteleviä ihmisiä. Se täydentää ajantasaisilla yhteystiedoillaan helmikuussa ilmestynyttä Keski-Suomen puhelinluetteloa. Matkapuhelinnumeroita yhä enemmän Jämsän paikallisessa puhelinluettelossa on jo lähes 3 000 matkapuhelinnumeroa. Matkapuhelinnumeroiden yleistyminen puhelinluetteloissa johtuu osittain siitä, että sama matkapuhelinnumero on jo lähes kahden vuoden ajan kulkenut asiakkaan mukana, jos hän on vaihtanut operaattoria. Tällä hetkellä Fonectan ja Finnet-rymän julkaisemissa kuudessatoista alueellisessa puhelinluettelossa on yhteensä yli puoli miljoonaa matkapuhelinnumeroa. Järviset pitivät pintansa Yleisin sukunimi Jämsän paikallisessa puhelinluettelossa on edelleen Järvinen, heitä on 121. Seuraavaksi yleisimpiä ovat Niemiset (119) ja Mäkiset (102). Varsin tasaiseen kärkikymmenikköön mahtuvat myös Saloset (97), Rantaset (91), Salmiset (89), Virtaset (87), Lahtiset (83), Jokiset (82) ja Koskiset (51). Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät (242), paperityöläiset (106) ja teknikot (94). Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin. Lisätietoja: Fonecta Oy, aluepäällikkö Ari Hallikas, puhelin 020 442 2620 Fonecta Oy on Suomen suosituin yhteystietoyritys ja alan markkinajohtaja Suomessa. Se tarjoaa yhteystietopalvelut suomalaisille ajasta, paikasta, käyttötilanteesta ja viestintävälineestä riippumatta. Joka päivä asiakkaat hakevat yhteystietoja Fonectan palveluista yli 1,5 miljoonaa kertaa. Fonectan tunnetuimpia yhteystietopalveluita ovat Puhelinluettelot, Inoa toimiala- ja yrityshakemisto, 02 02 02- ja 118-numeropalvelu, Fonecta Finder, 020202.fi, inoa.fi ja ravintolaopas.net. Viime vuonna Fonectan liikevaihto oli 112 meur, josta Suomen osuus oli 93 meur. Tänä vuona Fonectan Suomen liikevaihto nousee 130 miljoonaan euroon. Suomessa Fonectan palveluksessa on tällä hetkellä noin 800 ihmistä 11 paikkakunnalla. Fonecta-konsernilla on liiketoimintaa myös Ranskassa. www.fonecta.fi FONECTA OY, KOTIPAIKKA: HELSINKI, ELIMÄENKATU 17-19, 00510 HELSINKI, PUH. 020 442 2020, Y-TUNNUS 1755007-6, ALV REK