Jämsän seudun puhelinluettelo 2004 on ilmestynyt

Jämsän seudun puhelinluettelo 2004 on ilmestynyt Fonectan julkaisema Jämsän seudun paikallinen puhelinluettelo on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Luettelon painosmäärä on 17 000 kappaletta tänä vuonna. Uudessa puhelinluettelossa on 108 sivua ja 10 941 puhelinnumeroa. Lisäyksiä ja muutoksia luettelotietoihin tulee vuoden aikana melko paljon: yksityishenkilöiden tiedoista yli viisitoista prosenttia on muuttunut viime vuodesta ja yritysten tiedoista reilusti yli puolet. Posti jakaa uuden puhelinluettelon jokaiseen kotitalouteen ja yritykseen Jämsän, Jämsänkosken, Korpilahden ja Kuhmoisten alueella ensi viikon loppuun mennessä. Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin. Matkapuhelinnumeroiden määrä painetuissa puhelinluetteloissa on kasvussa. Uudessa Jämsän puhelinluettelossa niitä on lähes 2500 kappaletta. Matkapuhelinnumeroiden yleistyminen puhelinluetteloissa johtuu osittain siitä, että viime vuoden heinäkuun lopusta lähtien sama numero on kulkenut asiakkaan mukana, jos hän on vaihtanut operaattoria. Tällä hetkellä kuudessatoista alueellisessa puhelinluettelossa on yhteensä yli puoli miljoonaa matkapuhelinnumeroa. Suomessa julkaistaan vuosittain kuusitoista alueellista puhelinluetteloa, joissa Fonecta on jokaisessa virallisena julkaisijana. Niiden kokonaispainosmäärä on noin kolme miljoonaa kappaletta. Puhelinluettelo on Suomen suosituin yhteystietojen hakupalvelu, jota käyttää 93 prosenttia suomalaisista. Puhelinluettelon käyttäjistä 97 prosenttia pitää luetteloa tarpeellisena, 96 prosenttia luotettavana ja 95 prosenttia hyödyllisenä. (Lähde: TNS-Gallup Oy, Puhelinluettelon bränditutkimus 3/2004) Järviset ohittivat Niemiset Jämsän puhelinluettelon yleisin sukunimi on tänä vuonna Järvinen. Yhteensä heitä on 129. Toiselle sijalle putosivat Niemiset (122). Mäkiset (103) valtasivat kolmannen sijan Salosilta (100). Kärkikymmenikköön mahtuivat myös Salmiset (92), Rantaset (91), Jokiset (86), Virtaset (84), Lahtiset (80) ja Koskiset (58). Luettelossa esiintyvien ammattinimikkeiden kärkiviisikon muodostavat maanviljelijät (252), paperityöläiset (116), teknikot (102), rouvat (85) ja kirvesmiehet (60). Lisätietoja: Fonecta Oy, aluepäällikkö Ari Hallikas, puh. 020 442 2620 Fonecta Oy on Suomen johtava yhteystietoyritys ja markkinajohtaja hakemistopalveluissa. Se tarjoaa yhteystietojen hakupalveluita ajasta, paikasta, käyttötilanteesta ja viestintävälineestä riippumatta. Fonectan hakupalveluita ovat muun muassa Puhelinluettelot, 02 02 02- ja 118 - numeropalvelu sekä Fonecta Finder. Fonecta-konsernilla on liiketoimintaa Suomessa ja Ranskassa. Sen palveluksessa on noin 1 000 henkilöä, joista yli puolet Suomessa. Vuonna 2003 Fonectan liikevaihto oli 103 miljoonaa euroa ja liiketoiminta kannattavaa. www.fonecta.fi FONECTA OY, KOTIPAIKKA: HELSINKI, ELIMäENKATU 17-19, 00510 HELSINKI, PUH. 020 442 2020, Y-TUNNUS 1755007-6, ALV REK ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/10/20040610BIT00130/wkr0001.pdf