Jämsän Seudun Puhelinluettelossa entistä kattavammat kartat

Fonectan julkaisema Jämsän Seudun Puhelinluettelo 2009 on ilmestynyt. Posti jakaa luettelon Jämsän ja Kuhmoisten kunnissa sekä Jyväskylän kaupunkiin kuuluvassa Korpilahdessa jokaiseen kotiin ja yritykseen 14.–25.9. Luettelon painos on 20 100 kappaletta. Kattavia karttoja ja Virpi Kuitusen keppijumppaohjeet Jämsän Seudun Puhelinluettelon uudistetut karttasivut ovat entistä kattavammat ja helpommat käyttää. Mukana on nyt muun muassa indeksikartasto, karttamerkkiselitteet ja erillinen taajama-alueen katuhakemisto postinumeroineen. Kartat ovat Logica Suomi Oy:n toimittamat ja ne pohjautuvat sekä Logican omaan että Maanmittauslaitoksen kartta-aineistoon. Luettelon alussa on tuttuun tapaan yhdistysten ja järjestöjen yhteystietoja sekä tietoa seudun tapahtumista. Alkusivuilta löytyy myös hyötyjätteiden lajitteluohjeet. Luettelon lopussa on arkipäivän hyötytietoa kuten kotimaan suuntanumerot, hätänumerot, liputusajat ja hiihtäjä Virpi Kuitusen viiden minuutin keppijumppaohjeet. ”Jumpatessa voi rupatella työkaverin kanssa ja saada hetkeksi ajatukset irti töistä”, Virpi Kuitunen vinkkaa. Puhelinluettelo on suosittu media Vuoden aikana painetuilla puhelinluetteloilla on Suomessa 3,1 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä on noin 70 prosenttia suomalaisista (TNS Atlas 1-12/2008). Fonectan Puhelinluettelojen Valkoisten Sivujen tiedot ja Keltaisten Sivujen ilmoitukset löytyvät myös internetosoitteesta 02.fi sekä Fonectan valtakunnallisista 02 02 02 ja 118 Numeropalveluista. Näin tiedot ovat käyttäjien saatavilla 24 tuntia vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä. Ympäristöystävällinen Fonectan luettelo – käytä koko vuosi ja kierrätä Fonectan Puhelinluettelo on kierrätyskelpoinen painotuote. Se on painettu UPM:n valmistamalle luettelopaperille, jolle on myönnetty EU-kukka-logo. Vanha luettelo kannattaa jättää paperinkeräyspisteeseen, jolloin se voidaan hyödyntää uudelleen paperin raaka-aineena.