JOKILAAKSON PUHELINLUETTELOSSA KAIKKI KARTOISTA KUUSISTOIHIN

Fonectan julkaisema Jokilaakson Puhelinluettelo vuodelle 2010 on ilmestynyt, ja se jaetaan kotitalouksiin sekä yrityksiin 23.6.2010 mennessä. Puhelinluettelo on edelleen käytetyin hakemisto; vuoden aikana painetuilla puhelinluetteloilla on Suomessa 2,8 miljoonaa käyttäjää (TNS Atlas 1-12/2009). Puhelinluettelo on myös pienyritysten eniten käyttämä markkinakanava, ja yrittäjien markkinointi puhelinluettelossa on yhä kasvussa (Taloustutkimus Oy / Pk-sektorin mikroyritysten markkinointi- ja mediapanostukset 2009). Fonectan puhelinluettelot ovat valtakunnan käytetyimmät painetut hakumediat (TNS Gallup / Valtakunnallinen Puhelinluettelotutkimus 2010).

Uutta Jokilaakson Puhelinluettelossa 2010:

• uudistuneet indeksi- ja taajamakarttasivut
  • erillinen Suomen kartta ja välimatkataulukko
  • katuhakemisto kattaa koko luetteloalueen ja sisältää myös kaikista kunnista postinumerot
  • keltaisten sivujen rivitiedoissa viittaus karttasivuille
  • tapahtumakalenteri
  • kierrätysohjeet ja kansalaisen solmuopas
  • tehtäväsivut - sanaristikon ratkaisijoiden kesken arvotaan 500 euron matkalahjakortti

Jokilaakson Puhelinluettelossa paljon Matteja ja Pirkkoja

Fonectan Jokilaakson Puhelinluettelosta voisi päätellä, että luettelon alueella asuu tyypillisimmin maanviljelijä Matti Virtanen nimisiä henkilöitä. Yleisyyden perusteella nimiä ja ammatteja yhdistäen seuraavat esimerkkiasukkaat olisivat insinööri Pirkko Mäkinen, teknikko Pentti Laine ja autonkuljettaja Erkki Nieminen.

Virtanen, Mäkinen, Laine, Nieminen ja Kuusisto ovat Jokilaakson Puhelinluettelossa useimmin esiintyvät sukunimet.  Etunimistä Matti, Pentti, Erkki ja Pekka ovat neljä suosituinta miesten etunimeä, naisten nimistä Pirkko, Liisa, Tuula ja Ritva pitävät kärkisijoja. Maanviljelijät, insinöörit, teknikot, autonkuljettajat ja kirvesmiehet ilmoittavat useimmin myös ammattinsa.

Fonectan Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen

Fonectan Jokilaakson Puhelinluettelo on painettu UPM:n valmistamalle kotimaiselle paperille, jolle on myönnetty EU-kukka-ympäristömerkki. Paperista 40 prosenttia on kierrätyskuitua ja 60 prosenttia sahoilta tulevaa jätehaketta. Fonectan Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen.

Fonecta Oy, tuotepäällikkö Tuire Suvanto, puh. 020 442 2420, tuire.suvanto@fonecta.com