Jyväskylä-hakemisto 2004-2005 on ilmestynyt

Jyväskylä-hakemisto 2004-2005 on ilmestynyt Fonecta tuo jälleen jokaiseen kotiin Jyväskylä-hakemiston, jonka mukana tulee myös kätevä Jyväskylä-opas Tasku. Niiden kokonaispainosmäärä on noin 150 000 kappaletta kuten viime vuonnakin. Posti jakaa yhteystietopaketin jokaiseen kotiin Jyväskylän, Jyväskylän maalaiskunnan, Muuramen ja Laukaan alueella ensi viikon loppuun mennessä. Jyväskylä-hakemistoon on koottu kotitalouksien ja julkishallinnon sekä yritysten ja palveluiden yhteystiedot kattavasti. Jyväskylä-opas Tasku on kätevästi mukana kulkeva tietopaketti, jonka avulla jokainen voi löytää Jyväskylästä aivan uusia asioita: kauppoja, ravintoloita, harrastuksia, kulttuurikohteita, ulkoilualueita - koko kaupungin palvelutarjonnan ympäri vuoden. Viime vuonna ensimmäistä kertaa ilmestyneet Jyväskylä-hakemisto ja -opas nousivat Jyväskylän alueen toiseksi käytetyimmiksi hakuteoksiksi heti Fonectan julkaiseman Keski-Suomen Puhelinluettelon jälkeen. Suosituimpia osioita sekä hakemistossa että oppaassa olivat karttasivut ja palveluihin liittyvät tiedot. Käyttäjien mielestä sekä hakemisto että opas olivat käyttäjäystävällisiä, helppolukuisia ja ajan tasalla olevia. Eniten muista luetteloista erottavaksi tekijäksi nousi Jyväskylä-oppaan kätevä koko. (Lähde: TNS Gallup, Kaupunkihakemiston ja -oppaan käyttöönottotutkimus 2003) Tutkimustulosten ja asiakaspalautteen perusteella tämän vuoden hakemistossa ja oppaassa on toteutettu asiakkaiden toivomia parannuksia. Oppaasta löytyy nyt laajemmin Jyväskylän karttoja sekä osoitteiden löytämistä helpottava katuhakemisto. Oppaan jokaisen sivun ulkoreunaan on lisätty pikahakemisto, joka nopeuttaa ja auttaa käyttäjiä löytämään haluamansa palvelutarjonnan. Jyväskylä-hakemistoon on lisätty myös Laukaan kartta. Karttojen lisäksi hakemistosta löytyvät julkishallinnon yhteystiedot sekä yritys-, koti- ja keltainen hakemisto. Kotihakemistossa on matkapuhelinnumeroita jo lähes 9000 kappaletta. Niiden yleistyminen painetuissa luetteloissa johtuu osittain siitä, että viime vuoden heinäkuun lopusta lähtien sama matkapuhelinnumero on kulkenut asiakkaan mukana, jos hän vaihtaa operaattoria. Luettelotietoihin tulee lisäyksiä ja muutoksia vuosittain runsaasti: yksityishenkilöiden tiedoista noin 15 prosenttia on muuttunut viime vuodesta ja yritysten tiedoista lähes puolet. Lisätietoja: Fonecta Oy, aluepäällikkö Ari Hallikas, puhelin 020 442 2620 Fonecta Oy on Suomen suosituin yhteystietoyritys ja alan markkinajohtaja Suomessa. Se tarjoaa yhteystietopalvelut suomalaisille ajasta, paikasta, käyttötilanteesta ja viestintävälineestä riippumatta. Joka päivä asiakkaat hakevat yhteystietoja Fonectan palveluista yli 1,5 miljoonaa kertaa. Fonectan yhteystietopalveluita ovat muun muassa Puhelinluettelot, 02 02 02- ja 118 -numeropalvelut sekä Fonecta Finder. Viime tilikaudella (tilikausi päättyi 31.3.2004) Fonectan liikevaihto oli 103 meur, josta Suomen osuus oli 86 meur. Fonecta-konsernilla on liiketoimintaa myös Ranskassa. Konsernin palveluksessa on yli 1 000 henkilöä, joista noin puolet Suomessa. www.fonecta.fi FONECTA OY, KOTIPAIKKA: HELSINKI, ELIMäENKATU 17-19, 00510 HELSINKI, PUH. 020 442 2020, Y-TUNNUS 1755007-6, ALV REK ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/14/20040914BIT00080/wkr0001.pdf