Keski-Suomen 2004 puhelinluettelo on ilmestynyt

Keski-Suomen 2004 puhelinluettelo on ilmestynyt Fonecta Oy:n julkaisema Keski-Suomen 2004 puhelinluettelo on ilmestynyt, ja sen jakelu alkaa maanantaina 26.1. Luettelon painosmäärä on yli 137 000 kappaletta. Vuosittaisessa bestsellerissä on 928 sivua, ja se painaa 1,1 kiloa. Tänä vuonna kotiasiakkaille ei lähetetty noutokorttia, jota vastaan luettelon esimerkiksi viime vuonna sai. Noutokortin sijaan on lähetetty jakelutiedote jokaiselle kiinteän verkon liittymäasiakkaalle sekä niille matkapuhelinasiakkaille, joilla matkapuhelinnumero on ainoana tietona puhelinluettelossa. Luettelon voi noutaa jakelutiedotteessa mainituista paikoista helmikuun loppuun mennessä. Jakelutiedotetta ei tarvita, kun hakee uuden luettelon. Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin. Matkapuhelinnumeroita on puhelinluetteloissa yhä enemmän. Niiden yleistyminen luetteloissa johtuu osittain siitä, että viime vuoden heinäkuun lopusta lähtien sama matkapuhelinnumero on kulkenut asiakkaan mukana, jos hän on vaihtanut operaattoria. Tällä hetkellä kuudessatoista alueellisessa puhelinluettelossa on yhteensä yli 440 000 matkapuhelinnumeroa, joista lähes 30 000 on uudessa Keski-Suomen puhelinluettelossa. Luettelotietoihin tulee lisäyksiä ja muutoksia vuosittain runsaasti: yksityishenkilöiden tiedoista noin neljännes on muuttunut viime vuoden luettelosta ja yritysten tiedoista yli puolet. Erityisesti sähköposti- ja www-osoitteiden määrä on lisääntynyt, ja niitä on yhteensä lähes 5 000 uudessa luettelossa. Suomessa julkaistaan vuosittain kuusitoista alueellista puhelinluetteloa, joissa Fonecta on jokaisessa mukana yhtenä julkaisijana. Niiden kokonaispainosmäärä on noin kolme miljoonaa kappaletta. Alueellinen puhelinluettelo on kullekin alueelle räätälöity yhteystietopaketti. Se on laajalevikkisin ja kattavin painettu hakemistopalvelu, josta löytyy lähes kaikkien Keski-Suomen yritysten ja yksityishenkilöiden yhteystiedot. Tutkimusten mukaan asiakkaat käyttävät puhelinluetteloa paljon ja ovat siihen erittäin tyytyväisiä. Puhelinluettelo on käytetyin kaikista hakemistopalveluista ja selvästi eniten käytetty painettu hakemistopalvelu (lähde: Suomen Gallup, Puhelinluetteloiden käyttäjätutkimus 2003). Nieminen yleisin sukunimi luettelossa Niemisiä on uudessa luettelossa 721. Seuraavaksi yleisimmät sukunimet ovat Mäkinen (558) ja Paananen (536). Hakemistoittain Niemisiä on myös eniten Jyväskylässä (409) ja Joutsassa (51). Jämsässä Niemiset menettivät viime vuoden ykköstilansa Järvisille (122). Saarijärven hakemistoa hallitsevat edelleen Kinnuset (179), Äänekoskea Liimataiset (171) ja Viitasaarta Paanaset (229). Keuruulla Mäkiset (51) pudottivat Ahoset viime vuoden jaetulta kärkipaikalta. Luettelossa esiintyvien ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät (2902), rouvat (600) ja kirvesmiehet (461). Lisätietoja: Fonecta Oy, aluepäällikkö Aira Mustakangas, puh. 020 442 2500 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/23/20040123BIT00210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/23/20040123BIT00210/wkr0002.pdf