Keski-Suomen puhelinluettelo on ilmestynyt

Järjestyksessään 64. Keski-Suomen puhelinluettelo on ilmestynyt, ja sen jakelu alkaa keskiviikkona. Puhelinnumeroita uudessa yli kilon painavassa luettelossa on lähes 125 000 kappaletta. Yritysten määrä Keltaisilla Sivuilla kasvoi lähes 600 kappaleella, yhteensä niitä on nyt noin 4500. Fonecta on Elisan ja Soneran liittymäasiakkaiden Keski-Suomen puhelinluettelon virallinen julkaisija. Entistä vapaampi jakelu Luettelon painosmäärä nousi 160 000 kappaleeseen, koska jokainen kotitalous voi ottaa puhelinluettelon mukaan jakelupaikoista, jotka löytyvät kaikkiin alueen kotitalouksiin lähetetystä jakelutiedotteesta ja internet-osoitteesta http://www.puhelinluettelo.fi/omaluettelosi/keskisuomi.php. ”Jakelu on nyt järjestetty niin, että kaikki, jotka puhelinluettelon haluavat, myös saavat sen. Tämänvuotisen luettelon huima menekki muilla alueilla, esimerkiksi Pohjois-Savossa ja Pohjois-Karjalassa, on osoittanut, että jokainen luetteloa tarvitseva pystyy helposti ottamaan sen mukaansa. Vapaa jakelu on myös osoittanut suomalaisten olevan rehellistä väkeä. Vaikka puhelinluetteloa on jaettu vapaasti, ylimääräisten luetteloiden hamstraus on jäänyt vähäiseksi”, sanoo aluepäällikkö Ari Hallikas Fonecta Oy:stä. Matkapuhelinnumeroiden määrä luettelossa kasvoi yli 10 prosenttia viime vuodesta. Niiden yleistyminen johtuu osittain siitä, että edellisvuoden heinäkuun lopusta lähtien sama matkapuhelinnumero on kulkenut asiakkaan mukana, jos hän vaihtaa operaattoria. Keski-Suomen puhelinluettelossa onkin tänä vuonna jo yli 33 000 matkapuhelinnumeroa. Sähköposti- ja internet-osoitteiden määrä kasvoi yli 5000 kappaleeseen. Keski-Suomen puhelinluetteloon on tänä vuonna painettu ensimmäistä kertaa Suomen yleiskartta, josta löytyvät muun muassa pääteiden numerot. Keski-Suomen puhelinluetteloon ilmoitetut yhteystiedot löytyvät myös valtakunnallisista numeropalveluista, joita ovat muun muassa 02 02 02- ja 118 -numeropalvelu. Suomessa soitettiin viime vuonna lähes 50 miljoonaa kotimaan numeropalvelupuhelua, joista Fonectan osuus oli yli puolet. Niemiset pitivät pintansa Yleisin sukunimi Keski-Suomen puhelinluettelossa on edelleen Nieminen, yhteensä heitä on 572. Toisen sijan jakavat Mäkiset (525) ja Paanaset (525). Varsin tasaiseen kärkikymmenikköön mahtuvat myös Hämäläiset (488), Kinnuset (464), Ahoset (448), Laitiset (431), Hänniset (430), Manniset (429) ja Lahtiset (428). Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät (2714), autonkuljettajat (634) ja rouvat (530). Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin. Lisätietoja: www.puhelinluettelo.fi Fonecta Oy, aluepäällikkö Ari Hallikas, puh. 020 442 2620 Kuva Keski-Suomen puhelinluettelosta tiedotusvälineiden käyttöön: www.fonecta.fi/media Fonecta Oy on Suomen suosituin yhteystietoyritys ja alan markkinajohtaja Suomessa. Se tarjoaa yhteystietopalvelut suomalaisille ajasta, paikasta, käyttötilanteesta ja viestintävälineestä riippumatta. Joka päivä asiakkaat hakevat yhteystietoja Fonectan palveluista yli 1,5 miljoonaa kertaa. Fonectan tunnetuimpia yhteystietopalveluita ovat Puhelinluettelot, 02 02 02- ja 118–numeropalvelu, Fonecta Finder, 020202.fi ja ravintolaopas.net. Maaliskuussa 2004 päättyneellä tilikaudella Fonectan liikevaihto oli 103 meur, josta Suomen osuus oli 86 meur. Fonecta-konsernilla on liiketoimintaa myös Ranskassa. Konsernin palveluksessa on yli 1 000 henkilöä, joista noin puolet Suomessa. www.fonecta.fi FONECTA OY, KOTIPAIKKA: HELSINKI, ELIMÄENKATU 17-19, 00510 HELSINKI, PUH. 020 442 2020, Y-TUNNUS 1755007-6, ALV REK