Keski-Suomen uusi Puhelinluettelo on ilmestynyt

Keski-Suomen uusi Puhelinluettelo on ilmestynyt Keski-Suomen Puhelinluettelo 2003 on ilmestynyt, ja sen jakelu alkaa maanantaina 27.1. Luettelon kokonaispainosmäärä on noin 138 000 kappaletta. Matkapuhelinnumeroiden määrä painetuissa Puhelinluetteloissa on kasvussa. Uudessa Keski-Suomen Puhelinluettelossa on jo lähes 12 000 matkapuhelinnumeroa tänä vuonna. Fonecta Oy, joka osti Kestelin luetteloliiketoiminnan viime syksynä, on ensimmäistä kertaa luettelon ainoa julkaisija. Fonecta ja Kestel hoitavat edelleen Puhelinluettelon jakelun ja laskutuksen yhteistyössä. Uusi Puhelinluettelo jaetaan Keski-Suomen alueella yhteensä 29 kuntaan tai kaupunkiin. Puhelinluetteloon oikeuttavat noutokortit/kirjeet on postitettu asiakkaille ennen jakelun alkua. Noutokortista löytyy asiakasta lähin Puhelinluettelon noutopaikka. Fonecta vastaa Puhelinluettelon jakelusta sekä Soneran että Kestelin liittymäasiakkaille. Soneran kuluttaja-asiakkaat ovat saaneet luetteloon oikeuttavat noutokortit laskun välissä ja yritysasiakkaat erillispostituksena. Kestelin kuluttaja-asiakkaat ovat saaneet noutokortit Kestelin laskun mukana ja yritysasiakkaat erillispostituksena. Fonecta on päättänyt jakaa Puhelinluettelon myös niille Soneran, Radionlinjan ja DNA:n matkapuhelinasiakkaille, joilla matkapuhelinnumero on ainoana tietona Puhelinluettelossa. Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen tuote. Vanhat luettelot voi viedä paperinkeräykseen Puhelinluettelo on ylivoimaisesti suosituin hakemistopalvelu. Se on laajalevikkisin ja kattavin painettu hakemistopalvelu, josta löytyy lähes kaikkien Keski-Suomen alueen yritysten ja yksityishenkilöiden yhteystiedot. Puhelinluetteloa oli käyttänyt 90 prosenttia kuluttajista ja 93 prosenttia yritysasiakkaista viimeisen kuukauden aikana (IROResearch, Puhelinluetteloiden tutkimus, helmikuu 2002). Nieminen yleisin sukunimi Puhelinluettelossa Keski-Suomen puhelinluettelon yleisin sukunimi on Nieminen. Heitä on 762. Seuraavaksi yleisin sukunimet ovat Mäkinen (556) ja Paananen (537). Hakemistoittain Niemisiä on eniten Jyväskylässä (438), Jämsässä (127) ja Joutsassa (52). Saarijärven hakemistoa hallitsevat Kinnuset (192), Äänekoskea Liimataiset (176), Viitasaarta Paanaset (242) ja Keuruuta Ahoset ja Mäkiset (54). Lisätietoja: Aira Mustakangas, aluepäällikkö, Fonecta Oy Puhelin 020 442 2500 Sähköposti: aira.mustakangas@fonecta.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/23/20030123BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/23/20030123BIT00010/wkr0002.pdf