Kilpailuvirasto hyväksyi Aurian puhelinluetteloliiketoiminnan myynnin Fonectalle Kilpailuvirasto on hyväksynyt kaupan, jolla Suomen johtava hakemistopalveluyritys Fonecta Oy hankki Aurian painettujen puhelinluetteloiden liiketoiminnan. Osana kauppaa Auria Turun Puhelin Oy:stä tuli Fonecta-konsernin kolmanneksi suurin osakas vajaan viiden prosentin osakeomistuksella. Kilpailuvirasto otti kaupan käsittelyynsä kesäkuussa. Kaupan kohteena oli liiketoiminta, joka käsittää keväällä ilmestyvän Lounais-Suomen alueellisen puhelinluettelon ja syksyllä julkaistavan Loimaan Paikallisluettelon. Lounais-Suomen puhelinluettelon kokonaispainos oli 246 011 kappaletta tänä vuonna. Siinä on noin 230 000 puhelinnumeroa ja lähes 30 000 matkapuhelinnumeroa. Lounais-Suomen puhelinluettelo jaetaan kaikille alueen lankapuhelinasiakkaille sekä niille Soneran asiakkaille, jotka ovat ilmoittaneet matkapuhelintietonsa ainoana tietona puhelinluetteloon. Puhelinluettelo on alueen laajalevikkisin ja kattavin painettu hakemistopalvelu, josta löytyy alueen kaikkien yritysten ja yksityishenkilöiden yhteystiedot. Asiakkailta toteutunut kauppa ei edellytä toimenpiteitä. Auria jakaa liittymäasiakkailleen Lounais-Suomen alueellisen puhelinluettelon maksutta jatkossakin. Tästä päivästä eteenpäin Fonecta Oy palvelee Aurian asiakkaita kaikissa Lounais-Suomen alueelliseen puhelinluetteloon ja Loimaan paikallisluetteloon liittyvissä kysymyksissä. Auria Turun Puhelin Oy:n luettelotoimittajat siirtyvät vanhoina työntekijöinä Fonecta Oy:n Turun luettelotoimitukseen. AURIA Auria on liikevaihdoltaan Suomen kolmanneksi suurin tietoliikennekonserni. Keskeisiä liiketoimintoja ovat kiinteät sekä langattomat tietoliikenneyhteydet, laajakaistaiset internet-palvelut, matkaviestintä, sähköisen asioinnin ratkaisut, turvapalvelut ja kodinkoneiden sekä erilaisten päätelaitteiden vähittäiskauppa. Konsernin arvioitu liikevaihto tälle vuodelle on noin 149 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 770 henkeä. Aurian muodostavat Loimaan Seudun Puhelin ja Turun Puhelin. Jakelutoiminnasta vastaavat Expert-kodinkonemyymälät Turussa, Tampereella ja Helsingissä. Konserniin kuuluu myös uuteen teknologiaan erikoistunut Kuulalaakeri Oy. Lisätietoa: www.auria.fi Lisätietoja: Heikki Jämsänen, toimitusjohtaja, Fonecta Oy puh. 020 442 2100 tai 0400 405 099 sähköposti: heikki.jamsanen@fonecta.com Jouni Niuro, liiketoimintajohtaja, Auria puh. 040 842 1801, sähköposti: jouni.niuro@auria.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00020/wkr0002.pdf