Kova pakkanen ja runsas lumi näkyivät joulunajan tiedusteluissa

Liikenteeseen liittyvät tiedustelut yleisimpiä 02 02 02 Palvelussa

Pakkanen ja runsas lumi näkyivät selkeästi joulunajan puheluissa 02 02 02 Palveluun. Liikenteeseen liittyviä tiedusteluja tehtiin selkeästi eniten. Erityisesti julkisen liikenteen päätyttyä ja taksikeskusten ruuhkauduttua kysyttiin runsaasti taksien yhteystietoja. Lisäksi soittajat kaipasivat tietoja tie- ja hinauspalveluista, julkisen liikenteen aikatauluista ja mahdollisista poikkeuksista, autojen rekisteritietoja, onnettomuuksien sijaintia ja kiertoreittejä.

Sääolosuhteet toivat paljon tiedusteluja myös sähkövikailmoitusten tekemisestä ja LVI-alan päivystyksistä. Monessa kodissa oli mennyt putki rikki, lämmitysjärjestelmä hajonnut tai sähkö katkennut.

Aukioloaikoja ja joulupukkien opastusta

Juhlapyhinä 02 02 02 Palveluun tulee aina paljon puheluita, joissa numerolle etsitään nimeä. Tämä näkyi myös jouluna, kun haluttiin selvittää jouluviestien lähettäjää. Lisäksi eri palveluiden aukioloajat olivat suosittuja. Monet hotellit pitivät jouluna ovensa kiinni, mutta hotellivarauksiin saatiin apua Nollakakkosen kautta. Soittajat kaipasivat myös avoinna olevaa ravintolaa, ja ilmeisesti jouluruokaan kyllästyneet etsivät erityisesti pizzerioita.

”Jouluun liittyviä tiedusteluja tuli luonnollisesti paljon. Opastimme esimerkiksi monta joulupukkia perille, kerroimme joulukirkkojen ohjelmasta ja sijainnista. Taisipa joku kysyä Korvatunturin korkeuttakin”, Nollakakkosesta kerrotaan.

Jouluaatto oli kiireisin päivä 02 02 02 Palvelussa. Joulupäivänä ihmiset olivat jo enemmän rauhoittuneet joulunviettoon ja tunnelmaan, tapaninpäivänä työllisti paluuliikenne.

Fonecta Oy, viestintäpäällikkö Sanna Mäenpää, puh.020 442 2114, sanna.maenpaa@fonecta.com

Fonecta on Suomen nopeimmin kasvava mediatalo ja yhteystietoalan markkinajohtaja. Fonectan myynnintehostamisratkaisuja käyttää 110 000 yritystä ja sen kattavien palveluiden kautta haetaan tietoa päivittäin yli 2,8 miljoonaa kertaa. Fonecta työllistää yli 1 000 ihmistä ympäri Suomea. Vuonna 2009 konsernin liikevaihto oli 185 miljoonaa euroa.

Fonecta Oy – Televisiokatu 4, PL 202, 00241 Helsinki - Puh. 020 442 2020 - Y-tunnus 1755007-6, Alv rek - www.fonecta.com