Kymen telealueen puhelinluettelot 2004 ovat ilmestyneet

Kymen telealueen puhelinluettelot 2004 ovat ilmestyneet Fonecta Oy:n ja Kymen Puhelin Oy:n yhteistyössä julkaisemat Etelä- Karjalan ja Kymenlaakson puhelinluettelot ovat ilmestyneet. Puhelinluetteloiden kokonaispainosmäärä on 212.000 kappaletta tänä vuonna. Uusien puhelinluetteloiden jakeluaika on 19.1. - 14.2.2004. Kaikki alueen kotitaloudet saavat uuden luettelon postitse 6.2. mennessä. Matkapuhelinnumeroita on puhelinluetteloissa yhä enemmän. Niiden yleistyminen luetteloissa johtuu osittain siitä, että viime vuoden heinäkuun lopusta lähtien sama matkapuhelinnumero on kulkenut asiakkaan mukana, jos hän vaihtaa operaattoria. Tällä hetkellä kuudessatoista alueellisessa puhelinluettelossa on yhteensä yli 440.000 matkapuhelinnumeroa, joista yli 30.000 on uusissa Kymen telealueen puhelinluetteloissa. Luettelotietoihin tulee lisäyksiä ja muutoksia vuosittain runsaasti: yksityishenkilöiden tiedoista lähes 25 prosenttia on muuttunut viime vuoden luettelosta ja yritysten tiedoista noin 35 prosenttia. Erityisesti sähköposti- ja www-osoitteiden määrä on lisääntynyt, ja niitä on yhteensä lähes 5500 uusissa luetteloissa. Uutuutena luettelossa ovat Imatran, Kouvolan, Kuusankosken ja Lappeenrannan karttojen katuhakemistot, jotka helpottavat huomattavasti osoitteen löytämistä kartalta. Suomessa julkaistaan vuosittain kuusitoista alueellista puhelinluetteloa, joiden kokonaispainosmäärä on noin kolme miljoonaa kappaletta. Alueellinen puhelinluettelo on kullekin alueelle räätälöity yhteystietopaketti. Se on laajalevikkisin ja kattavin painettu hakemistopalvelu, josta löytyy telealueen lähes kaikkien yritysten ja yksityishenkilöiden yhteystiedot. Puhelinluettelo on käytetyin kaikista hakemistopalveluista ja selvästi eniten käytetty painettu hakemistopalvelu. (Lähde: Suomen Gallup, Puhelinluetteloiden käyttäjätutkimus 2003) Hämäläinen yleisin sukunimi Hämäläinen on yleisin sukunimi Kotka-Haminan, Imatran ja Lappeenrannan hakemistoissa. Yhteensä heitä on 578 uusissa luetteloissa. Kouvolan hakemiston kärjessä on Mäkelät (207). Mäkelät (419) ja Seppälät (335) ovat Hämäläisten jälkeen yleisimmät sukunimet, kun lasketaan kaikkien hakemistojen sukunimet yhteen. Uusissa luetteloissa esiintyvistä ammattinimikkeistä yleisimmät ovat maanviljelijä (3762), rouva (1273) ja teknikko (903). Lisätietoja: Fonecta Oy, aluepäällikkö Ari Hallikas, puh. 020 442 2620 Kymen Puhelin Oy, markkinointijohtaja Jouni Honkanen, puh. (05) 221 1400 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/16/20040116BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/16/20040116BIT00160/wkr0002.pdf