Kymen telealueen puhelinluettelot ovat ilmestyneet

Fonectan tiiviissä yhteistyössä Kymen Puhelimen, Soneran ja Suomen Keltaiset Sivut Oy:n kanssa julkaisemat Kymen telealueen puhelinluettelot 2006 ovat ilmestyneet, ja niiden jakelu on alkanut. Luetteloiden kokonaispainosmäärä on yli 215 000 kappaletta. Niistä löytyy yhteensä lähes 145 000 puhelinnumeroa. Puhelinluettelot jaetaan jokaiseen alueen kotitalouteen postitse perille asti tammikuun loppuun mennessä. Jakelu kattaa koko 05-suuntanumeroalueen. Lisätietoa jakelusta löytyy osoitteesta www.puhelinluettelo.fi. Puhelinluettelolla on alueella pitkät perinteet. Kotkassa ensimmäinen puhelinluettelo julkaistiin vuonna 1908, Lappeenrannassa 1915, Kouvolassa 1919 ja Imatralla 1930. Yritysten tiedot löytyvät valkosilta sivuilta aakkosjärjestyksessä ja keltaisilta sivuilta toimialaotsikoiden alta. Keltaiset sivut löytyvät myös osoitteesta www.keltaisetsivut.fi. Yli 43 000 matkapuhelinnumeroa Matkapuhelinnumeroiden määrä on Fonectan ja Finnet-ryhmän alueellisissa puhelinluetteloissa kasvussa. Niiden yleistyminen puhelinluetteloissa johtuu osittain siitä, että vuoden 2004 heinäkuun lopusta lähtien sama matkapuhelinnumero on kulkenut asiakkaan mukana, jos hän on vaihtanut operaattoria. Tällä hetkellä Fonectan ja Finnet-ryhmän julkaisemissa kuudessatoista alueellisessa puhelinluettelossa on yhteensä yli puoli miljoonaa matkapuhelinnumeroa, joista yli 43 000 on Kymen telealueen puhelinluetteloissa. Kymen telealueen puhelinluettelot kuuluvat Fonectan, Finnet-ryhmän ja paikallisten puhelinyhtiöiden vuosittain julkaisemaan kuudentoista alueellisen puhelinluettelon sarjaan. Kymen telealueen puhelinluettelot ovat alueensa käytetyimmät ja tietosisällöllään laajimmat painetut hakuteokset. Niillä on 82 000 viikkokäyttäjää, mikä on 29 prosenttia alueen yli 10-vuotiaasta väestöstä (lähde: TNS Gallupin Atlas-tutkimuksen hakemistopalveluiden käyttö -osio 4-6/2005). Kymeen telealueen puhelinluetteloihin ilmoitetut yhteystiedot löytyvät myös valtakunnallisista numeropalveluista, joita ovat muun muassa 02 02 02- ja 118-numeropalvelu. Suomessa soitettiin viime vuonna lähes 50 miljoonaa kotimaan numeropalvelupuhelua, joista Fonectan ja Finnet-ryhmän osuus oli noin 75 prosenttia. Hämäläiset pitivät pintansa Yleisin sukunimi Kymen puhelinluetteloissa on edelleen Hämäläinen, yhteensä heitä on 519. Seuraavaksi yleisimpiä ovat Mäkelät (359) ja Seppälät (301). Erittäin tasaiseen kärkikymmenikköön mahtuvat myös Virtaset (272), Heikkilät (272), Niemet (254), Niemiset (254), Korhoset (248), Koskiset (246) ja Karhut (239). Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät (3002), autonkuljettajat (1056) ja rouvat (986). Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin. Lisätietoja: Fonecta Oy, aluepäällikkö Ari Hallikas, puhelin 020 442 2620