Kymen telealueen puhelinluettelot ovat ilmestyneet

Fonectan tiiviissä yhteistyössä Kymen Puhelimen, Soneran ja Suomen Keltaiset Sivut Oy:n kanssa julkaisemat Kymen telealueen puhelinluettelot 2007 ovat ilmestyneet, ja niiden jakelu on alkanut. Luetteloiden kokonaispainosmäärä on yli 216 000 kappaletta.

Puhelinluettelolla on alueella pitkät perinteet. Kotkassa ensimmäinen puhelinluettelo julkaistiin vuonna 1908, Lappeenrannassa 1915, Kouvolassa 1919 ja Imatralla 1930.

Kaiken kaikkiaan painettu puhelinluettelo tavoittaa vuodessa noin 3,5 miljoonaa suomalaista eli 77 prosenttia väestöstä (lähde: TNS Atlas 1–12/2006, TNS Gallup Oy). Kymen puhelinluettelot ovat alueensa käytetyimpiä painettuja hakuteoksia. Niillä on 48 000 viikkokäyttäjää. (lähde: TNS Gallup, Puhelinluettelo-Atlas 2006).

Puhelinluettelot jaetaan jokaiseen alueen kotitalouteen postitse perille asti maaliskuun puoliväliin mennessä. Jakelu kattaa koko 05-suuntanumeroalueen. Lisätietoa jakelusta löytyy osoitteesta www.puhelinluettelo.fi.

Yritysten ja kotiasiakkaiden yhteystiedot löytyvät aakkosjärjestyksessä valkoisilta sivuilta. Keltaisilla sivuilla ovat alueen palvelut toimialojen mukaisessa järjestyksessä. Puhelinluettelosta löytyy tuttuun tapaan myös jäteopas, jossa kerrotaan hyötytietoa ongelmajätteistä, hyötyjätteistä, biojätteestä sekä sähkö- ja elektroniikkaromusta.

Netissä nyt myös yritysten yhteystietoja valkoisilta sivuilta

Kymen telealueen puhelinluetteloiden valkoisille sivuille ilmoitetut yritystiedot sekä julkishallinnon yhteystiedot löytyvät nyt myös osoitteesta www.puhelinluettelo.fi. Palvelussa on kaikkien Fonectan, Finnet-ryhmän ja paikallisten puhelinyhtiöiden julkaisemaan valtakunnalliseen puhelinluettelosarjaan kuuluvien valkoisten sivujen yritystietoja. Keltaisten sivujen ilmoitukset löytyvät totuttuun tapaan osoitteesta www.keltaisetsivut.fi.

Kymen telealueen puhelinluetteloihin ilmoitetut yhteystiedot löytyvät myös valtakunnallisista numeropalveluista, joita ovat muun muassa Fonectan 02 02 02- ja 118 -numeropalvelut. Suomessa soitettiin viime vuonna lähes 50 miljoonaa kotimaan numeropalvelupuhelua, joista Fonectan ja Finnet-ryhmän osuus oli noin 75 prosenttia.

Yli 42 000 matkapuhelinnumeroa

Matkapuhelinnumeroiden yleistyminen puhelinluetteloissa johtuu osittain siitä, että jo yli kolmen vuoden ajan sama matkapuhelinnumero on kulkenut asiakkaan mukana, jos hän on vaihtanut operaattoria. Tällä hetkellä Finnet-ryhmän ja Fonectan julkaisemissa kuudessatoista alueellisessa puhelinluettelossa on jo noin 600 000 matkapuhelinnumeroa, joista yli 42 000 on Kymen telealueen puhelinluetteloissa.

Hämäläiset pitivät pintansa

Yleisin sukunimi Kymen puhelinluetteloissa on edelleen Hämäläinen, yhteensä heitä on 474. Seuraavaksi yleisimpiä ovat Mäkelät (329) ja Seppälät (270). Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät (2911), autonkuljettajat (929) ja rouvat (851).

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin.

Lisätietoja: www.puhelinluettelo.fi
Fonecta Oy, liiketoimintapäällikkö Ari Hallikas, puh. 020 442 2620