Länsi-Uudenmaan puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonectan tiiviissä yhteistyössä Lohjan Puhelimen kanssa julkaisema paikallinen Länsi-Uudenmaan puhelinluettelo 2006, omaosa.com, on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Länsi-Uudenmaan puhelinluettelossa on 356 sivua, joilta löytyy yli 22 000 puhelinnumeroa. Luettelon painosmäärä on 51 500 kappaletta. Kotijakelu perille asti Länsi-Uudenmaan puhelinluettelon jaetaan postitse kaikkiin kotitalouksiin ja yrityksiin Lohjalla, Karjalohjalla, Sammatissa, Nummi-Pusulassa, Vihdissä, Karkkilassa, Inkoossa ja Siuntiossa tammikuun puoliväliin mennessä. Länsi-Uudenmaan puhelinluettelo on paikallinen hakuteos, joka palvelee alueen asukkaita sekä siellä työskenteleviä ja vierailevia ihmisiä. Luettelosta löytyvät kattavat kuntasivut ja kartat sekä valkoiset- ja keltaiset sivut. Lähes 3500 matkapuhelinnumeroa Matkapuhelinnumeroiden määrä Länsi-Uudenmaan puhelinluettelossa nousi lähes 3500 kappaleeseen. Niiden yleistyminen puhelinluetteloissa johtuu osittain siitä, että vuoden 2004 heinäkuun lopusta lähtien matkapuhelinnumero on kulkenut asiakkaan mukana, jos hän on vaihtanut operaattoria. Tällä hetkellä Fonectan ja Finnet-ryhmän julkaisemissa kuudessatoista alueellisessa puhelinluettelossa on jo yli puoli miljoonaa matkapuhelinnumeroa. Länsi-Uudenmaan puhelinluettelon yhteystiedot löytyvät myös valtakunnallisista numeropalveluista, joita ovat muun muassa 118- ja 02 02 02-numeropalvelu. Suomessa soitetaan tänä vuonna lähes 50 miljoonaa kotimaan numeropalvelupuhelua, joista Fonectan ja Finnet-ryhmän osuus on noin 75 prosenttia. Virtaset pitivät pintansa Yleisin sukunimi Länsi-Uudenmaan puhelinluettelossa on edelleen Virtanen, yhteensä heitä on 90. Seuraavaksi yleisimpiä ovat Laaksot (70) sekä Järviset (63) ja Nurmet (63). Varsin tasaiseen kärkikymmenikköön mahtuivat myös Laineet (62), Lehtiset (61), Niemiset (60), Tuomiset (59), Heinoset (57), ja Lindholmit (52). Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät (215), kirvesmiehet (81) ja rouvat (80). Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhan luettelon voi jättää tavalliseen paperinkeräysastiaan. Lisätietoja: Fonecta Oy, aluepäällikkö Tuire Suvanto, puhelin 020 442 2420