Lapin puhelinluettelo 2003 on ilmestynyt

Lapin puhelinluettelo 2003 on ilmestynyt Lapin uusi puhelinluettelo on ilmestynyt, ja sen jakelu alkaa maanantaina 23.6. Luettelon painosmäärä on noin 84 000 kappaletta. Puhelinnumeroita siinä on yli 95 000. Matkapuhelinnumeroiden määrä painetuissa luetteloissa on edelleen kasvussa. Uudessa Lapin alueellisessa luettelossa on jo lähes 22 000 matkapuhelinnumeroa. Muutoksia luettelon tietoihin tulee runsaasti: yksityishenkilöiden tiedoista 33 prosenttia ja yritysten tiedoista 28 prosenttia on muuttunut viime vuoteen verrattuna. Valkoisten sivujen määrän kasvuun vaikutti merkittävästi matkapuhelinnumeroiden lisääntymisen lisäksi se, että yritykset ilmoittivat yhteystietojaan entistä kattavammin ja näkyvämmin puhelinluetteloon. Erityisesti sähköposti- ja www-osoitteiden määrä kasvoi. Luetteloa jaetaan noutopaikoista Lapin läänin alueella 23.6. - 8.8.2003 välisenä aikana. Yksityisasiakkaille on lähetetty ennen jakelun alkamista jakelutiedote, josta löytyy asiakasta lähin noutopiste. Lisäksi Fonecta on postittanut noutokirjeen kaikille niille asiakkaille, joilla on matkapuhelinnumero ainoana tietona puhelinluettelossa. Yritysasiakkaille on postitettu noutokirjeet, joiden perusteella luettelon voi hakea. Posti jakaa luettelot suoraan suurimpiin yrityksiin Rovaniemen, Kemin ja Tornion alueella. Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen tuote. Vanhat luettelot voi viedä paperinkeräysastiaan. Suomessa julkaistaan vuosittain 16 alueellista puhelinluetteloa, joissa Fonecta on jokaisessa mukana yhtenä julkaisijana. Puhelinluettelo on ylivoimaisesti suosituin hakemistopalvelu; vuosittainen bestseller. Se on laajalevikkisin ja kattavin painettu hakemistopalvelu, josta löytyy lähes kaikkien alueen yritysten ja yksityishenkilöiden yhteystiedot. Puhelinluetteloa oli käyttänyt 90 prosenttia kuluttajista ja 93 prosenttia yritysasiakkaista viimeisen kuukauden aikana (IROResearch, Puhelinluetteloiden tutkimus, 2002). Heikkilä yleisin sukunimi Heikkilä on Lapin luettelon yleisin sukunimi. Heitä on yhteensä 224. Seuraavaksi yleisimmät sukunimet ovat Niemelä (215) ja Kangas (193). Hakemistoittain Heikkilöitä on eniten Kemiö-Tornion alueella (77). Aikiot hallitsevat Sodankylän (53) ja Ivalon (52) hakemistoja, Rauhalat Kittilän (41) ja Muonion (43) hakemistoja. Rovaniemen hakemistossa on eniten Määttiä (123), Kemijärvellä Niemelöitä (59) ja Pellon hakemistossa Nivoja (73). Lisätietoja: Aira Mustakangas, aluepäällikkö, Fonecta Oy Puhelin: 020 442 2500 Sähköposti: aira.mustakangas@fonecta.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/23/20030623BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/23/20030623BIT00070/wkr0002.pdf