LAPIN PUHELINLUETTELO TARJOAA TIETOA PAIKALLISILLE JA MATKAILIJOILLE

Keltaisten sivujen otsikkohakemisto myös englanniksi

Fonectan julkaisema Lapin Puhelinluettelo vuodelle 2010 on ilmestynyt, ja se jaetaan kotitalouksiin sekä yrityksiin 2.7.2010 mennessä. Puhelinluettelo jaetaan myös tunturialueiden lomakeskuksissa Levi, Luosto, Pyhä, Saariselkä ja Ylläs loma-osakkeisiin ja mökkeihin.  Puhelinluettelo on edelleen käytetyin hakemisto; vuoden aikana painetuilla puhelinluetteloilla on Suomessa 2,8 miljoonaa käyttäjää (TNS Atlas 1-12/2009). Puhelinluettelo on myös pienyritysten eniten käyttämä markkinakanava, ja yrittäjien markkinointi puhelinluettelossa on yhä kasvussa (Taloustutkimus Oy / Pk-sektorin mikroyritysten markkinointi- ja mediapanostukset 2009). Fonectan puhelinluettelot ovat valtakunnan käytetyimmät painetut hakumediat (TNS Gallup / Valtakunnallinen Puhelinluettelotutkimus 2010).

Uutta Lapin Puhelinluettelossa 2010:

• kannessa hakemistonavigaatio
  • 40-sivuisessa taajamakartastossa myös tunturialueiden karttoja
  • katuhakemisto sisältää myös postinumerot
  • nelisivuinen koko Suomen kartta ja uusitut indeksikarttasivut
  • keltaisten sivujen alussa otsikkohakemisto myös englanniksi
  • keltaisten sivujen rivitiedoissa karttaviitteet
  • keltaisten sivujen lopussa kansalaisen solmuopas ja lasten tehtäväsivut
  • tapahtumakalenteri
  • ristikkosivut - ratkaisijoiden kesken arvotaan 500 euron matkalahjakortti

Lapin Puhelinluettelossa paljon Erkkejä ja Eiloja

Fonectan Lapin Puhelinluettelosta voisi päätellä, että Lapissa asuu tyypillisimmin Erkki Kangas nimisiä maanviljelijöitä. Yleisyyden perusteella nimiä ja ammatteja yhdistäen seuraavat esimerkkiasukkaat olisivat kirvesmies Matti Heikkilä, autoilija Eila Niemelä ja poromies Pentti Salmela.

Kangas, Heikkilä, Niemelä ja Salmela ovat Lapin Puhelinluettelossa useimmin esiintyvät sukunimet.  Etunimistä Erkki, Matti, Pentti ja Martti ovat neljä suosituinta miesten etunimeä. naisten nimistä Eila, Eeva, Liisa ja Aino pitävät kärkisijoja. Maanviljelijät, autoilijat, kirvesmiehet ja poromiehet ilmoittavat useimmin myös ammattinsa.

Fonectan Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen

Fonectan Lapin Puhelinluettelo on painettu UPM:n valmistamalle kotimaiselle paperille, jolle on myönnetty EU-kukka-ympäristömerkki. Paperista 40 prosenttia on kierrätyskuitua ja 60 prosenttia sahoilta tulevaa jätehaketta. Luettelolle on myönnetty myös Joutsenmerkki tunnustuksena ympäristöystävällisestä tuotantoprosessista ja lopputuotteen kierrätettävyydestä.

Fonectan Puhelinluettelon yhteystiedot sekä ilmoitukset löytyvät myös Fonecta.fi-internetpalvelusta ja 02 02 02 Numeropalvelusta.

Fonecta Oy, tuotehallintajohtaja Ari Hallikas, puh. 020 442 2620, ari.hallikas@fonecta.com