Lappeenrannan paikallinen puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonecta Oy:n julkaisema Lappeenrannan paikallinen puhelinluettelo 2007 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Luettelossa on 178 sivua ja noin 32 500 puhelinnumeroa, joista reilut 11 100 on matkapuhelinnumeroita. Luettelon painosmäärä on tänä vuonna 44 000 kappaletta.

Posti jakaa Lappeenrannan paikallisen puhelinluettelon perille kaikkiin kotitalouksiin ja yrityksiin Joutsenossa, Lappeenrannassa, Lemillä ja Ylämaalla 29.6. mennessä. Lisäksi luettelon voi ottaa mukaan noutopisteistä Luumäellä (Sale, Suo-Anttilantie 6), Savitaipaleella (S-Market, Juureva Torikatu 1) ja Taipalsaarella (K-Market, Niiva Kuhatie 12–14).

Puhelinluettelolla on Lappeenrannassa pitkät perinteet. Ensimmäinen Lappeenrannan ja lähiseudun puhelinluettelo ilmestyi jo vuonna 1912. Vuosisadan vaihteessa Lappeenrannan kaupungin puhelintilaajat oli luetteloitu Viipurin puhelinluetteloissa ainakin vuosina 1899–1912.

Luettelon ilmettä ja sisältöä uudistettiin käyttäjien toiveita kuunnellen

Lappeenrannan paikallisen puhelinluettelon ilmettä ja sisältöä on uudistettu käyttäjien toiveiden mukaisesti. Eri väreillä merkityt osiot helpottavat ja nopeuttavat tiedon löytämistä. Kansiliepeen pikahakemistoon on koottu alueen sairaanhoitopalvelujen yhteystiedot. Samasta paikasta löytyvät myös hätänumerot. Luettelon alkusivuilta löytyy karttasivujen lisäksi kuntien palveluoppaat, joissa on tietoa vapaa-ajan tarjonnasta, kierrätysohjeita sekä muita arkipäivän tarpeisiin ja ajankohtaisiin aiheisiin liittyvää informaatiota.

Yritykset ja kotinumerot löytyvät perinteiseen tapaan Valkoisilta Sivuilta aakkosjärjestyksessä. Keltaisilla Sivuilla on alueen palveluntarjoajien ilmoituksia tuotteista ja palveluista.

Hämäläisiä eniten

Yleisin sukunimi Lappeenrannan paikallisessa puhelinluettelossa on Hämäläinen, yhteensä heitä on 129. Seuraavaksi yleisimpiä ovat Vainikat (118) sekä Karhut (117). Varsin tasaiseen kärkikymmenikköön mahtuvat myös Laarit (65), Tiaiset (65), Partaset (64), Korhoset (61), Turuset (58), Pesut (56) ja Valtoset (54). Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät (917), rouvat (181) ja autonkuljettajat (171).

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin.

Fonecta Oy, liiketoimintapäällikkö Tuire Suvanto, puhelin 020 442 2420