Meri-Lapin puhelinluettelo on ilmestynyt

Meri-Lapin paikallinen puhelinluettelo 2007 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Luettelon painosmäärä on 38500 kappaletta, ja siinä on 144 sivua, joilta löytyy lähes 20 000 puhelinnumeroa. Luettelon julkaisee Fonecta tiiviissä yhteistyössä Soneran ja Suomen Keltaiset Sivut Oy:n kanssa.

Puhelinluettelolla on alueella pitkät perinteet. Kemissä ensimmäinen puhelinluettelo julkaistiin vuonna 1910 ja Torniossa vuonna 1948.

Posti jakaa Meri-Lapin puhelinluettelon jokaiseen kotitalouteen ja yritykseen perille asti Kemissä, Keminmaalla, Iin kunnassa Kuivaniemen alueella, Simossa, Tervolassa ja Torniossa helmikuun puoliväliin mennessä. Lisäksi sitä jaetaan noin 4 000 kappaletta Haaparannan keskustan alueelle. Puhelinluetteloita lähetetään myös Meri-Lapin alueen hotelleihin ja majoitusliikkeisiin huoneluvun mukainen määrä matkailijoiden käytettäväksi.

Luettelon ilme uudistui

Luettelon sivujen ilme on uudistunut ja sivujen ulkoreunoissa on käyttöä helpottavat väripalkit. Alkusivuille on lisätty asiakkaiden toivomusten mukaan tietoa liikunta-alueista ja vapaa-aikaan liittyvistä palveluista sekä nähtävyyksistä. Lisäksi alkusivuilla näkyy hyötyjätepisteiden sijainnit. Karttasivuston alussa on alueen yleiskartta ja lopussa on Suomen kartta välimatkataulukoineen.

Meri-Lapin puhelinluettelo on paikallinen hakuteos, joka palvelee alueen asukkaita sekä siellä työskenteleviä ja vierailevia ihmisiä. Yritysten tiedot löytyvät valkosilta sivuilta aakkosjärjestyksessä ja keltaisilta sivuilta toimialaotsikoiden alta.

Meri-Lapin puhelinluettelossa on jo noin 7500 matkapuhelinnumeroa. Tällä hetkellä Fonectan ja Finnet-ryhmän julkaisemissa kuudessatoista alueellisessa puhelinluettelossa on yhteensä yli puoli miljoonaa matkapuhelinnumeroa.

Heikkilät pitivät pintansa

Yleisin sukunimi Meri-Lapin puhelinluettelossa on edelleen Heikkilä, heitä on yhteensä 55. Seuraavana ovat Salmet (53) ja Leinoset (51). Tasaiseen kärkikymmenikköön mahtuvat myös Kankaat (42), Miettuset (40), Rannat (38), Anttilat (37), Hastit (37), Kinnuset (36) ja Keräset (36). Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät (360), autoilijat (162) ja kirvesmiehet (145).

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin.

Fonecta Oy, liiketoimintapäällikkö Tuire Suvanto, puhelin 020 442 2420