Mikkelin Puhelimen 118-numeropalvelu Fonectalle

Fonecta ja Mikkelin Puhelin ovat tehneet liiketoimintakaupan, jonka kohteena oli Mikkelin Puhelimen 118-numeropalveluliiketoiminta. Tästä päivästä alkaen Mikkelin Puhelimen liittymäasiakkaiden 118-puhelut ohjautuvat Fonectan numeropalvelukeskuksiin, jotka sijaitsevat Kouvolassa, Porissa ja Turussa. Asiakkailta kauppa ei edellytä toimenpiteitä. ”Kaupan myötä kasvatamme edelleen etumatkaamme numeropalveluiden selkeänä markkinajohtajana. Suomessa soitettiin viime vuonna lähes 50 miljoonaa kotimaan numeropalvelupuhelua, joista Fonectan osuus oli reilusti yli puolet. Suomalaiset kuuluvat Euroopan ahkerimpiin kotimaan numeropalvelun käyttäjiin suhteutettuna väkilukuun”, kertoo toimitusjohtaja Heikki Jämsänen Fonecta Oy:stä. Fonecta tarjoaa 118-numeropalvelun myös muun muassa Soneran ja Saunalahden lanka- ja matkapuhelinasiakkaille. MPY:n hoitamana 118-numeropalvelu olisi vaatinut jatkossa merkittäviä uusia investointeja. Lankapuhelimista soitettujen numeropalvelupuheluiden määrä on samaan aikaan alentunut merkittävästi. Nämä seikat johtivat osastopäällikkö Markku Liukkosen mukaan siihen, että MPY luopui 118-liiketoiminnasta. Samalla sovittiin, että Fonecta toimittaa 118-numeropalvelut MPY:n liittymäasiakkaille. Luonnollisena 118-numeropalvelun yhteistyökumppanina nähtiin Fonecta, koska sen kanssa tehdään yhteistyötä MIK-puhelinluettelon julkaisijoina. Lähtökohtana molemmilla osapuolilla on luonnollisesti se, että korkealaatuinen 118-palvelu on tarjolla MPY:n lankaliittymäasiakkaille myös jatkossa. Fonectan ja Finnet-ryhmän kotimaan numeropalveluista löytyvät myös kaikki joulukuussa ilmestyneessä Mikkelin telealueen puhelinluettelossa 2006 julkaistut yhteystiedot. Mikkelin alueellinen puhelinluettelo julkaistaan Fonectan, Mikkelin Puhelimen ja Savonlinnan Puhelimen yhteistyönä. Lisätietoja: Fonecta Oy, toimitusjohtaja Heikki Jämsänen, puhelin 020 442 2100 Mikkelin Puhelin Oyj, osastopäällikkö Markku Liukkonen, puhelin (015) 190 210