Mikkelin telealueen 2004 puhelinluettelo on ilmestynyt

Mikkelin telealueen 2004 puhelinluettelo on ilmestynyt Fonecta Oy:n, Mikkelin Puhelin Oyj:n ja Savonlinnan Puhelin Oy:n yhteistyössä julkaisema Mikkelin telealueen 2004 puhelinluettelo on ilmestynyt. Viime vuodesta painosmäärä on kasvanut yli 12 prosenttia 96.500 kappaleeseen. Vuosittaisessa bestsellerissä on 732 sivua, ja se painaa lähes 750 grammaa. Uuden luettelon jakelu alkaa maanantaina 19.1. Puhelinluettelon jakelua on uudistettu viime vuodesta siten, että jakelutiedote on lähetetty jokaiseen Mikkelin telealueen kotitalouteen. Tänä vuonna myös kaikki ilman lankapuhelinta olevat kotitaloudet voivat siis hakea puhelinluettelon maksutta jakelutiedotteessa mainituista noutopaikoista. Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin. Matkapuhelinnumeroita on puhelinluetteloissa yhä enemmän. Niiden yleistyminen luetteloissa johtuu osittain siitä, että viime vuoden heinäkuun lopusta lähtien sama matkapuhelinnumero on kulkenut asiakkaan mukana, jos hän vaihtaa operaattoria. Tällä hetkellä kuudessatoista alueellisessa puhelinluettelossa on yhteensä yli 440.000 matkapuhelinnumeroa, joista 21.000 on uudessa Mikkelin telealueen puhelinluettelossa. Luettelotietoihin tulee lisäyksiä ja muutoksia vuosittain runsaasti: yksityishenkilöiden tiedoista noin 25 prosenttia on muuttunut viime vuoden luettelosta ja yritysten tiedoista noin 40 prosenttia. Erityisesti sähköposti- ja www-osoitteiden määrä on lisääntynyt, ja niitä on yhteensä lähes 3000 uudessa luettelossa. Suomessa julkaistaan vuosittain kuusitoista alueellista puhelinluetteloa, joiden kokonaispainosmäärä on noin kolme miljoonaa kappaletta. Alueellinen puhelinluettelo on kullekin alueelle räätälöity yhteystietopaketti. Se on laajalevikkisin ja kattavin painettu hakemistopalvelu, josta löytyy lähes kaikkien Mikkelin telealueen yritysten ja yksityishenkilöiden yhteystiedot. Puhelinluettelo on käytetyin kaikista hakemistopalveluista ja selvästi eniten käytetty painettu hakemistopalvelu. (Lähde: Suomen Gallup, Puhelinluetteloiden käyttäjätutkimus 2003) Hämäläinen yleisin sukunimi luettelossa Hämäläisiä on uudessa luettelossa 715. Seuraavaksi yleisimmät sukunimet ovat Laitinen (393) ja Häkkinen (367). Hakemistoittain Hämäläinen (360) on yleisin sukunimi Mikkelissä, Kosonen (279) Savonlinnassa, Laitinen (142) Kangasniemellä, Nykänen (106) Pieksamäellä ja Paasonen (66) Mäntyharjulla. Luettelossa esiintyvien ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät (3172), kirvesmiehet (447) ja rouvat (410). Lisätietoja: Fonecta Oy, aluepäällikkö Ari Hallikas, puh. 020 442 2620 Mikkelin Puhelin Oyj, osastopäällikkö Markku Liukkonen, puh. (015) 190 210 Savonlinnan Puhelin Oy, osastopäällikkö Mika Hämynen, puh. (015) 577 5475 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/16/20040116BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/16/20040116BIT00140/wkr0002.pdf