Päijät-Hämeen puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonectan tiiviissä yhteistyössä Päijät-Hämeen Puhelin Oyj:n, Soneran ja Suomen Keltaiset Sivut Oy:n kanssa julkaisema Päijät-Hämeen puhelinluettelo 2007 on ilmestynyt ja sen jakelu on alkanut. Luettelon painosmäärä nousi viime vuodesta 3000 kappaleella ja on nyt 138 500.

Puhelinluettelolla on Lahdessa pitkät perinteet. Lahden ensimmäinen puhelinluettelo julkaistiin jo vuonna 1907. Siinä oli 28 sivua. Tämänvuotisessa Päijät-Hämeen puhelinluettelossa on 712 sivua, joilta löytyy lähes 83 000 puhelinnumeroa.

Päijät-Hämeen puhelinluettelo jaetaan postitse alueen kotitalouksiin 8.6. mennessä. Jos luettelo ei mahdu postiluukusta, jätetään jakelutiedote, jossa kerrotaan luettelon noutopaikat. Tarkat jakelutiedot löytyvät osoitteesta www.puhelinluettelo.fi.

Päijät-Hämeen luettelon alussa on infosivut sekä kartat. Yritysten ja kotitalousten tiedot on koottu valkoisille sivuille. Yritysten ja julkishallinnon tiedot löytyvät myös osoitteesta www.puhelinluettelo.fi. Päijät-Hämeen luettelon keltaisilla sivuilla yritykset on jaoteltu tuotteiden ja palvelujen mukaan. Keltaisten sivujen ilmoitukset löytyvät myös osoitteesta www.keltaisetsivut.fi.

Melkein 24 000 matkapuhelinnumeroa

Tällä hetkellä Fonectan ja Finnet-ryhmän julkaisemissa 16 alueellisessa puhelinluettelossa on yhteensä lähes 600 000 matkapuhelinnumeroa. Niistä lähes 24 000 on Päijät-Hämeen puhelinluettelossa.

Puhelinluettelo tavoittaa vuodessa noin 3,5 miljoonaa suomalaista eli 77 prosenttia väestöstä. Päijät-Hämeen puhelinluettelo on alueensa käytetyin painettu hakuteos. Sillä on viikon aikana 39 000 erillistä käyttäjää. (Lähteet: TNS Gallup Oy:n TNS Atlas 1-12/2006 ja Puhelinluettelo Atlas 01/2007).

Päijät-Hämeen puhelinluetteloon ilmoitetut yhteystiedot löytyvät myös Fonectan ylläpitämistä valtakunnallisista numeropalveluista 02 02 02 ja 118. Suomessa soitetaan tänä vuonna lähes 50 miljoonaa kotimaan numeropalvelupuhelua, ja näistä Fonectan osuus on noin 35 miljoonaa.

Virtaset pitivät pintansa

Yleisin sukunimi Päijät-Hämeen puhelinluettelossa on yhä Virtanen, heitä on yhteensä 517. Seuraavaksi yleisimpiä ovat Niemiset (442) ja kolmanneksi ovat nousseet Lehtiset (436). Melko tasaiseen kärkikymmenikköön mahtuvat myös Järviset (429), Saariset (330), Mäkelät (314), Rantaset (306), Mäkiset (305), Heinoset (280) ja Salmiset (277). Ammattinimikkeiden kärjessä ovat yhä maanviljelijät (1409), mutta toiselle sijalle ovat nousseet rouvat (338) ja kolmosiksi insinöörit (265.)

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin.

www.puhelinluettelo.fi.
Fonecta Oy, aluepäällikkö Ari Hallikas, puh. 020 442 2620