PÄIJÄT-HÄMEEN PUHELINLUETTELOSSA KARTAT, VIRTASET JA KAIKKI MUUT

Fonectan julkaisema Päijät-Hämeen Puhelinluettelo vuodelle 2010 on ilmestynyt, ja se jaetaan kotitalouksiin sekä yrityksiin 11.6.2010 mennessä. Puhelinluettelo on edelleen käytetyin hakemisto. Vuoden aikana painetuilla puhelinluetteloilla on Suomessa 3,1 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä on noin 70 prosenttia väestöstä (TNS Atlas 1–12/2008). Puhelinluettelo on myös pienyritysten eniten käyttämä markkinakanava, ja yrittäjien markkinointi puhelinluettelossa on yhä kasvussa (Taloustutkimus Oy / Pk-sektorin mikroyritysten markkinointi- ja mediapanostukset 2009). Uutta Päijät-Hämeen Puhelinluettelossa 2010: • kannessa hakemistonavigaatio • entistä laajemmat ja kattavammat taajamakartat • mukana myös nelisivuinen koko Suomen kartta sekä laajemmat indeksikartat • katuhakemisto kattaa koko luetteloalueen ja sisältää myös postinumerot • keltaisten sivujen rivitiedoissa viittaus karttasivuille • tapahtumakalenteri • ristikkosivut, joiden sanaristikon ratkaisijoiden kesken arvotaan 500 euron matkalahjakortti Päijät-Hämeen Puhelinluettelossa paljon Matteja ja Ritvoja Fonectan Päijät-Hämeen Puhelinluettelosta voisi päätellä, että Päijät-Hämeessä asuu tyypillisimmin maanviljelijä Matti Virtasia. Yleisyyden perusteella nimiä ja ammatteja yhdistäen seuraavat esimerkkiasukkaat olisivat rouva Ritva Nieminen, insinööri Pekka Lehtinen ja autoilija Seppo Järvinen. Virtanen, Nieminen, Lehtinen ja Järvinen ovat Päijät-Hämeen Puhelinluettelossa useimmin esiintyvät sukunimet. Etunimistä Matti, Pekka, Seppo ja Pentti ovat neljä suosituinta miesten etunimeä, naisten nimistä Ritva, Leena, Eila ja Liisa pitävät kärkisijoja. Maanviljelijät, rouvat, insinöörit, autoilijat ja autonkuljettajat ilmoittavat useimmin myös ammattinsa. Fonectan Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen Fonectan Päijät-Hämeen Puhelinluettelo on painettu UPM:n valmistamalle kotimaiselle paperille, jolle on myönnetty EU-kukka-ympäristömerkki. Paperista 40 prosenttia on kierrätyskuitua ja 60 prosenttia sahoilta tulevaa jätehaketta. Luettelolle on myönnetty myös Joutsenmerkki tunnustuksena ympäristöystävällisestä tuotantoprosessista ja lopputuotteen kierrätettävyydestä. Fonectan Puhelinluettelon yhteystiedot sekä ilmoitukset löytyvät myös Fonecta.fi-internetpalvelusta ja 02 02 02 Numeropalvelusta.