Pirkanmaan alueellinen puhelinluettelo on ilmestynyt

PIRKANMAAN ALUEELLINEN PUHELINLUETTELO ON ILMESTYNYT Pirkanmaan uusi puhelinluettelo 2003 on ilmestynyt, ja sen jakelu alkaa 10.2. Luettelon kokonaispainosmäärä on noin 240 000 kappaletta, josta Fonectan osuus on 45 000 kappaletta. Matkapuhelinnumeroiden määrä painetuissa puhelinluetteloissa on kasvussa. Uudessa Pirkanmaan puhelinluettelossa on jo lähes 38 000 matkapuhelinnumeroa tänä vuonna. Puhelinluetteloon oikeuttavat noutokortit on postitettu asiakkaille ennen jakelun alkua. Noutokortista löytyy asiakasta lähin puhelinluettelon noutopaikka, josta uuden luettelon voi noutaa 10.2.- 7.3.2003 välisenä aikana. Fonecta jakaa puhelinluettelon myös niille Soneran matkapuhelinasiakkaille, joilla matkapuhelinnumero on ainoana tietona puhelinluettelossa. Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen tuote. Vanhat luettelot voi viedä paperinkeräykseen. Puhelinluettelo on ylivoimaisesti suosituin hakemistopalvelu. Se on laajalevikkisin ja kattavin painettu hakemistopalvelu, josta löytyy lähes kaikkien Pirkanmaan yritysten ja yksityishenkilöiden yhteystiedot. Puhelinluetteloa oli käyttänyt 90 prosenttia kuluttajista ja 93 prosenttia yritysasiakkaista viimeisen kuukauden aikana (IROResearch, Puhelinluetteloiden tutkimus, helmikuu 2002). Puhelinluettelossa on paljon muitakin yhteystietoja kuin puhelinnumeroita. Viimevuotiseen tapaan luettelossa on koko Suomen kattava toimipaikkakohtainen postinumeroluettelo sekä Nettihakemisto, josta löytyy yritysten www- ja sähköpostiosoitteita. Luettelon alkusivupaketin yhteydessä on julkisen hallinnon Leijonahakemisto, josta löytyvät ministeriöiden ja virastojen yhteystiedot. Mäkinen yleisin sukunimi puhelinluettelossa Mäkinen on Pirkanmaan puhelinluettelon yleisin sukunimi. Heitä on yhteensä 1924. Seuraavaksi yleisimmät sukunimet ovat Nieminen (1569) ja Järvinen (1289). Hakemistoittain Mäkisten ylivallan pystyi murtamaan vain Järviset, joita on eniten Pälkäneen hakemistossa. Lisätietoja: Ari Hallikas, aluepäällikkö, Fonecta Oy Puhelin 020 442 2620 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/05/20030205BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/05/20030205BIT00020/wkr0002.pdf