Pirkanmaan Puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonectan ja Ikaalisten-Parkanon Puhelin Osakeyhtiön julkaisema Pirkanmaan Puhelinluettelo 2009 on ilmestynyt. Puhelinluettelo jaetaan 13.2. mennessä perille jokaiseen postinjättöpisteeseen – tänä vuonna myös Ruoveden ja Sastamalan hakemistoalueilla aiempien kotijakelualueiden lisäksi.

Puhelinluettelo on Suomen käytetyin hakemistopalvelu. Vuoden aikana painetuilla Puhelinluetteloilla on Suomessa noin 3,4 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä on noin 75 % suomalaisista (TNS Atlas 1–12/2007).

Luettelotiedot myös 02.fi:ssä

Pirkanmaan Puhelinluettelon tiedot ja ilmoitukset löytyvät nyt myös internetosoitteesta 02.fi. Lisäksi yhteystiedot saa perinteiseen tapaan Fonectan valtakunnallisista 02 02 02 ja 118 Numeropalveluista.

Pirkanmaan Puhelinluettelo sisältää Akaan, Hämeenkyrön, Ikaalisten, Jämsästä Kuoreveden ja Längelmäen, Juupajoen, Kangasalan, Kihniön, Kuhmalahden, Kylmäkosken, Lempäälän, Mänttä-Vilppulan, Nokian, Oriveden, Parkanon, Pirkkalan, Pälkäneen, Ruoveden, Sastamalan, Tampereen, Urjalan, Valkeakosken, Vesilahden, Virtojen ja Ylöjärven kuntien tiedot. Luettelon painos on 293 400.

Fonecta Oy on Etelä-Satakunnan Puhelimen, Keikyän Puhelinosuuskunnan, Pohjois-Hämeen Puhelimen, Tampereen Puhelimen ja TeliaSoneran liittymäasiakkaiden Puhelinluettelon virallinen julkaisija.

Fonectan ekotehokas Puhelinluettelo

Ramboll Finland Oy selvitti Fonecta Oy:n toimeksiannosta loppuvuodesta 2008 Fonectan Puhelinluettelon ympäristövaikutuksia ja materiaalinkulutusta ekotehokkuutta mittaavalla MIPS-tutkimuksella.

Puhelinluettelon luonnonvarojen kulutus on vähäistä verrattuna moniin kotitaloustoimiin ja liikenteeseen. Esimerkiksi henkilöautolla yksin tehty matka Lempäälän Lammintaustasta Tampereen Lielahteen (19 km) kuluttaa 11 kertaa enemmän abioottisia eli ns. perinteisiä luonnonvaroja; 3,5 kertaa enemmän vettä ja 8 kertaa enemmän ilmaa kuin yhden keskivertopuhelinluettelon tuotanto ja kuljetus.

Fonectan Puhelinluettelon paperi sekä painatus on ympäristöystävällistä. UPM:n valmistamasta luettelopaperista 40 % on tehty kierrätyskuidusta ja 60 % sahoilta tulevasta jätehakkeesta, joka muuten menisi hukkaan. Paperi on kotimaista raaka-ainetta, ja sille on myönnetty EU-Kukka-ympäristömerkki. Lisäksi Puhelinluettelon painatukselle on myönnetty Joutsenmerkki.

P.S. Muistathan kierrättää: jätä vanha luettelo aina paperinkeräyspisteeseen!

Fonecta Oy, tuotehallintajohtaja Ari Hallikas, puh. 020 442 2620, ari.hallikas@fonecta.com

Anna palautetta vuoden 2009 Puhelinluettelosta

Internetosoitteessa 02.fi/puhelinluettelo/kysely on asiakastyytyväisyyskysely, jossa voi antaa palautetta Puhelinluettelosta. Palautteen avulla luetteloa kehitetään palvelemaan käyttäjiä entistäkin paremmin.

Kaikkien 31.8.2009 mennessä palautetta antaneiden kesken arvotaan 1500 euron lahjakortti voittajan valitsemaan Puhelinluettelosta löytyvään yritykseen. Arvonta suoritetaan viikolla 37.