Pohjois-Karjalan puhelinluettelo 2004 on ilmestynyt

Pohjois-Karjalan puhelinluettelo 2004 on ilmestynyt Fonecta Oy:n, Kotikaupungin Puhelin Oy:n ja Savonlinnan Puhelin Oy:n yhteistyössä julkaisema Pohjois-Karjalan puhelinluettelo 2004 on ilmestynyt. Alueen suosituimman yhteystietopaketin kokonaispainosmäärä on lähes 96 000 kappaletta. Vuosittaisessa bestsellerissä on 560 sivua tänä vuonna, ja se painaa 740 grammaa. Matkapuhelinnumeroiden määrä painetuissa puhelinluetteloissa on kasvussa. Niitä on Pohjois-Karjalan puhelinluettelossa lähes 16 000 kappaletta. Puhelinnumeroita on yhteensä uudessa luettelossa yli 87000. Luettelotietoihin tulee lisäyksiä ja muutoksia vuosittain runsaasti: yksityishenkilöiden tiedoista noin 22 prosenttia on muuttunut viime vuoden luettelosta ja yritysten tiedoista yli 40 prosenttia. Uuden puhelinluettelon jakelu alkaa maanantaina 10.11 ja päättyy marraskuun loppuun mennessä. Kukin julkaisija on tiedottanut luettelon jakelusta ja jakelupaikoista omille asiakkailleen. Fonecta on päättänyt jakaa puhelinluettelon myös niille Soneran ja Radiolinjan matkapuhelinasiakkaille, joilla on matkapuhelinnumero ainoana tietona puhelinluettelossa. Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhan luettelon voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin. Ostettuaan TikkaCom Oy:n luetteloliiketoiminnan viime elokuussa, Fonecta palvelee Soneran lankapuhelinasiakkaiden lisäksi myös TikkaComin liittymäasiakkaita kaikissa puhelinluetteloon liittyvissä asioissa. Asiakkailta toteutunut kauppa ei edellytä toimenpiteitä. TikkaComin asiakkaat saavat luettelonsa maksutta tutuista jakelupaikoista kuten ennenkin. Suomessa julkaistaan vuosittain kuusitoista alueellista puhelinluetteloa, joissa Fonecta on jokaisessa mukana yhtenä julkaisijana. Luetteloiden kokonaispainosmäärä on noin kolme miljoonaa kappaletta. Alueellinen puhelinluettelo on kullekin alueelle räätälöity yhteystietopaketti. Se on laajalevikkisin ja kattavin painettu hakemistopalvelu, josta löytyy lähes kaikkien kunkin alueen yritysten ja yksityishenkilöiden yhteystiedot. Puhelinluetteloa oli käyttänyt 90 prosenttia kuluttajista ja 93 prosenttia yritysasiakkaista viimeisen kuukauden aikana (IROResearch, Puhelinluetteloiden tutkimus, 2002). Turunen yleisin sukunimi luettelossa Turunen on Pohjois-Karjalan puhelinluettelon yleisin sukunimi. Heitä on yhteensä 956. Seuraavaksi yleisimmät sukunimet ovat Hirvonen ja Ikonen. Hakemistoittain Hirvosia on eniten Joensuussa (641), Ikosia Ilomantsissa (83), Turusia Lieksassa (177) ja Nevalaisia Nurmeksessa (163) Lisätietoja: Ari Hallikas, aluepäällikkö, Fonecta Oy Puhelin: 020 442 2620 tai 0400 906185 Sähköposti: ari.hallikas@fonecta.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/06/20031106BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/06/20031106BIT00110/wkr0002.pdf