Puhelinluettelot yhdistyvät – luetteloilmoitusten kannattavuus paranee

Puhelinluettelot yhdistyvät ensi keväänä Helsingin seudulla ja Pirkanmaalla yhdeksi, kattavaksi Fonectan julkaisemaksi luetteloksi. Fonecta Oy:n ja Eniro Finland Oy:n solmima kauppa Helsingin ja Pirkanmaan puhelinluetteloista saatettiin loppuun 15.9.2010. Kaupasta hyötyvät sekä kuluttajat että luetteloiden ilmoittaja-asiakkaat. Yhdistyneellä puhelinluettelolla on kaksinkertainen määrä käyttäjiä, ja ilmoittajat saavat paremman tuoton luettelomainontaan sijoittamalleen rahalle.

- Puhelinluettelossa ilmoittaminen on nyt tehdyn kaupan myötä entistäkin kannattavampaa. Olemme todentaneet, että monet yritykset ovat saaneet luetteloilmoituksiin sijoittamansa rahan monikymmenkertaisena takaisin. Jatkossa hyötysuhde nousee entisestään, kun yritysten ei enää tarvitse ostaa ilmoitusta kahden eri yhtiön puhelinluetteloon, toteaa Fonectan toimitusjohtaja Timo Hiltunen.

Puhelinluettelon käyttäjille kauppa merkitsee, että he saavat pitkään toivomansa yhden virallisen luettelon, josta löytyvät kattavasti kaikki alueen yhteystiedot.

- Kaikki käyttäjien tarvitsemat tuotteet, yritykset ja palvelut löytyvät jatkossa yksistä kansista. Puhelinluettelo on edelleen käytetyin hakemistopalvelu ja sitä kehitetään yhä paremmin käyttäjiä palvelevaksi. Yhdistyneessä luettelossa on muun muassa rahanarvoisia etuja noin tuhannen euron arvosta, Timo Hiltunen kertoo.

Eniro.fi-internetpalvelu sekä Keltaiset Sivut -tavaramerkki Fonectalle

Liiketoimintakaupan yhteydessä Fonectalle siirtyy myös Eniro.fi-internetpalvelu, Keltaiset Sivut -tavaramerkki sekä kolmen vuoden yksinoikeus Eniro-brändiin Suomessa. Eniro.fi jatkaa itsenäisenä palveluna Fonecta.fi:n rinnalla. Kaupan myötä Fonectan verkkopalveluiden käyttömäärät tuplaantuvat ylittäen viikkotasolla miljoona yksittäistä käyttäjää.

Fonecta Oy, toimitusjohtaja Timo Hiltunen, puh. 0400 568 996, timo.hiltunen@fonecta.com