Rovaniemen seudun puhelinluettelo on ilmestynyt

Rovaniemen seudun paikallinen puhelinluettelo 2006 on ilmestynyt, ja sen jakelu alkaa tänään. Luettelon painosmäärä on tänä vuonna 33 000 kappaletta. Sen julkaisee Fonecta tiiviissä yhteistyössä Soneran, Telepohjan Oy:n ja Suomen Keltaiset Sivut Oy:n kanssa. Asiakaspalautteiden perusteella ja Rovaniemen maalaiskunnan yhdistyttyä Rovaniemen kaupunkiin aiempina vuosina Rovaseudun puhelinluettelona tunnetun hakuteoksen nimi muutettiin tänä vuonna Rovaniemen seudun puhelinluetteloksi. Puhelinluettelolla on Rovaniemellä pitkät perinteet. Ensimmäinen puhelinluettelo julkaistiin vuonna 1949. Sen nimi oli Rovaniemen puhelinluettelo no 1. Luettelossa oli 20 sivua. Tänä vuonna Rovaniemen seudun puhelinluettelossa on 128 sivua, joilta löytyy lähes 20 000 puhelinnumeroa. Posti jakaa Rovaniemen seudun puhelinluettelon jokaiseen kotitalouteen, yritykseen, laitokseen ja virastoon Rovaniemen alueella maaliskuun 19. päivään mennessä. Rovaniemen seudun puhelinluettelo on paikallinen hakuteos, joka palvelee alueen asukkaita sekä siellä työskenteleviä ja vierailevia ihmisiä. Luettelosta löytyvät infosivut ja kartat sekä valkoiset ja keltaiset sivut. Yritysten tiedot löytyvät valkoisilta sivuilta aakkosjärjestyksessä ja keltaisilta sivuilta toimialaotsikoiden alta. Lähes 6600 matkapuhelinnumeroa Rovaniemen seudun puhelinluettelossa on jo lähes 6 600 matkapuhelinnumeroa. Niiden määrä kaikissa puhelinluetteloissa on kasvussa. Matkapuhelinnumeroiden yleistyminen puhelinluetteloissa johtuu osittain siitä, että vuoden 2004 heinäkuun lopusta lähtien sama matkapuhelinnumero on kulkenut asiakkaan mukana, jos hän on vaihtanut operaattoria. Tällä hetkellä Fonectan ja Finnet-ryhmän julkaisemissa kuudessatoista alueellisessa puhelinluettelossa on yhteensä lähes 600 000 matkapuhelinnumeroa. Niemelät pitivät pintansa Yleisin sukunimi Rovaniemen seudun puhelinluettelossa on Niemelä, yhteensä heitä on 52. Seuraavaksi yleisimpiä ovat Ollilat (51) ja Tuiskut (46). Äärimmäisen tasaisen sukunimitilaston kärkikymmenikköön mahtuvat myös Karjalaiset (45), Heikkilät (44), Juopperit (44), Poikelat (42), Salmelat (40), Korhoset (37) ja Kunnarit (37). Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät (147), autonkuljettajat (145) ja rouvat (138). Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin. Lisätietoja: Fonecta Oy, aluepäällikkö Tuire Suvanto, puhelin 020 442 2420 Fonecta on Suomen suosituin yhteystietoyritys ja alan selkeä markkinajohtaja Suomessa. Se tarjoaa yhteystietopalvelut suomalaisille ajasta, paikasta, käyttötilanteesta ja viestintävälineestä riippumatta. Joka päivä asiakkaat hakevat yhteystietoja Fonectan palveluista yli 1,5 miljoonaa kertaa. Fonectan tunnetuimpia yhteystietopalveluita ovat Puhelinluettelot, Inoa toimiala- ja yrityshakemisto, 02 02 02- ja 118-numeropalvelu, Fonecta Finder, 020202.fi, inoa.fi ja ravintolaopas.net. Suomessa Fonectan palveluksessa on tällä hetkellä lähes 900 ihmistä 12 paikkakunnalla. Fonecta-konsernin liikevaihto Suomessa oli noin 130 miljoonaan euroa viime vuonna. www.fonecta.fi FONECTA OY, KOTIPAIKKA: HELSINKI, ELIMÄENKATU 17-19, 00510 HELSINKI, PUH. 020 442 2020, Y-TUNNUS 1755007-6, ALV REK