Rovaniemen seudun puhelinluettelo on ilmestynyt

Rovaniemen seudun paikallinen puhelinluettelo 2007 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Luettelon painosmäärä on 33 000 kappaletta, ja siinä on 126 sivua, joilta löytyy noin 20 000 puhelinnumeroa. Luettelon julkaisee Fonecta tiiviissä yhteistyössä Soneran ja Suomen Keltaiset Sivut Oy:n kanssa. Posti jakaa Rovaniemen seudun puhelinluettelon perille jokaiseen kotitalouteen ja yritykseen viikkojen 8–10 aikana.

Paikallisella puhelinluettelolla on alueella pitkät perinteet. Ensimmäinen Rovaniemen puhelinluettelo ilmestyi toukokuussa 1949.

Luettelon ilme uudistui

Rovaniemen puhelinluettelon ilmettä on tänä vuonna uudistettu. Sivujen ulkoreunoissa on nyt käyttöä helpottavat väripalkit. Asiakaspalautteen perusteella alkusivuille on lisätty tietoa liikunta-alueista, vapaa-ajan palveluista ja nähtävyyksistä. Alkusivuilla kerrotaan myös hyötyjätepisteiden sijainnit. Karttasivuston alussa on alueen yleiskartta ja Suomen kartta välimatkataulukoineen.

Yritysten ja kotiasiakkaiden yhteystiedot löytyvät tuttuun tapaan aakkosjärjestyksessä Valkoisilta Sivuilta. Keltaisilta Sivuilla ovat alueen palvelut toimialojen mukaisessa järjestyksessä.

Matkapuhelinnumeroita yli 8000

Matkapuhelinnumeroiden määrä Rovaniemen seudun puhelinluettelossa kasvoi viime vuodesta yli 20 prosenttia. Matkapuhelinnumeroita on nyt runsaasti yli 8 000.

Tuoreen tutkimuksen mukaan alueen yli 15-vuotiaista asukkaista Rovaniemen seudun puhelinluettelo tavoittaa 25 500, ja viikoittain heistä luetteloa käyttää 6 500 (lähde: Paikallisluettelotutkimus 01/2007, TNS Gallup Oy).

Kaiken kaikkiaan painettu puhelinluettelo tavoittaa vuodessa noin 3,5 miljoonaa suomalaista eli 77 prosenttia väestöstä (lähde: TNS Atlas 1–12/2006, TNS Gallup Oy).

Määttä yleisin sukunimi

Yleisin sukunimi Rovaniemen seudun puhelinluettelossa on Määttä, heitä on yhteensä 93. Seuraavaksi yleisimpiä ovat Salmelat (75) ja Sarajärvet (74). Kärkikymmenikköön mahtuvat myös Karjalaiset (73), Niemelät (68), Sääskilahdet (58), Juopperit (50), Heikkilät (50), Tuiskut (47) ja Ollilat (47). Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät (276), rouvat (123) ja eläkeläiset (113).

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin.

Lisätietoja: Fonecta Oy, liiketoimintapäällikkö Tuire Suvanto, puhelin 020 442 2420