Salon seudun puhelinluettelo 2007 on ilmestynyt

Salon seudun paikallinen puhelinluettelo 2007 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Luettelossa on lähes 37 000 puhelinnumeroa ja sen painos on 45 000 kappaletta. Matkapuhelinnumeroita Salon seudun puhelinluettelossa on yli 9000. Puhelinluetteloa julkaisee Fonecta tiiviissä yhteistyössä Salon Seudun Puhelimen ja Suomen Keltaiset Sivut Oy:n kanssa.

Puhelinluettelolla on Salossa pitkät perinteet. Ensimmäinen luettelo julkaistiin siellä vuonna 1925. Vuosina 1925–1960 Salon puhelinluetteloita julkaistiin ainakin kaksitoista painosta. Niissä olivat usein mukana myös ympäröivät kunnat, joista viimeisenä otettiin mukaan Somero vuonna 1954.

Suomen Posti jakaa Salon seudun puhelinluettelon kaikkiin kotitalouksiin ja yrityksiin Salossa, Halikossa, Kiikalassa, Kiskossa, Kuusjoella, Muurlassa, Perniössä, Perttelissä, Somerolla, Suomusjärvellä ja Särkisalossa tammikuun puoleen väliin mennessä.

Palveluhakemisto uudistunut

Salon seudun kuntien uudistettu palveluhakemisto löytyy luettelon alkusivuilta karttojen jälkeen ennen Keltaisia Sivuja. Palveluhakemistossa on alueen kaikkien kuntien palvelut aakkostettuna palvelun mukaan. Lisäksi alkusivuilta löytyy hyödyllistä tietoa liikunta-alueista ja vapaa-aikaan liittyvistä palveluista sekä kartta hyötyjätepisteiden sijainnista.

Karttojen yhteydessä on uudistunut katu- ja tienimihakemisto, josta löytyy myös postinumerot. Yritysten tiedot löytyvät Keltaisilta Sivuilta toimialaotsikoiden mukaan ja Valkoisilta Sivuilta Salon koti- ja yrityshakemistosta aakkosjärjestyksessä. Luettelon lopussa ovat suuntanumerot ja etuseteleitä.

Virtaset pitivät pintansa

Salon seudun puhelinluettelon yleisin sukunimi on edelleen Virtanen, heitä on yhteensä 288. Virtasia seuraavat Laineet (214) ja Lehtiset (201). Ammattinimikkeiden kärjessä ovat tuttuun tapaan maanviljelijät (608), mutta toiselle sijalle ovat nyt nousseet rouvat (51) ja kolmannelle sijalle autoilijat (50).

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhan luettelon voi jättää tavalliseen paperinkeräysastiaan.

Fonecta Oy, liiketoimintapäällikkö Tuire Suvanto, puhelin 020 442 2420