Satakunnan 2004 puhelinluettelo on ilmestynyt

Satakunnan 2004 puhelinluettelo on ilmestynyt Fonecta Oy:n, Lännen Puhelin Oy:n ja SataNetInevest Oy:n yhteistyössä julkaisema Satakunnan alueellinen puhelinluettelo 2004 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Alueen suosituimman yhteystietopaketin kokonaispainosmäärä on 157.500 kappaletta. Vuosittaisessa bestsellerissä on yli 1000 sivua, ja se painaa lähes 1,25 kiloa. Matkapuhelinnumeroiden määrä painetuissa puhelinluetteloissa on kasvussa. Niitä on melkein 23 000 kappaletta Satakunnan 2004 puhelinluettelossa, jossa on yhteensä yli 131 500 puhelinnumeroa. Luettelotietoihin tulee lisäyksiä ja muutoksia vuosittain runsaasti: yksityishenkilöiden tiedoista yli 25 prosenttia on muuttunut viime vuoden luettelosta ja yritysten tiedoista lähes 40 prosenttia. Matkapuhelinnumeroiden lisäksi erityisesti sähköposti- ja www- osoitteiden määrä on lisääntynyt. Niitä on uudessa luettelossa yhteensä yli 2200. Kukin julkaisija on tiedottanut luettelon jakelusta ja jakelupaikoista omille asiakkailleen. Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin. Suomessa julkaistaan vuosittain kuusitoista alueellista puhelinluetteloa, joiden kokonaispainosmäärä on noin kolme miljoonaa kappaletta. Alueellinen puhelinluettelo on kullekin alueelle räätälöity yhteystietopaketti. Se on laajalevikkisin ja kattavin painettu hakemistopalvelu, josta löytyy lähes kaikkien kunkin alueen yritysten ja yksityishenkilöiden yhteystiedot. Puhelinluetteloa oli käyttänyt 90 prosenttia kuluttajista ja 93 prosenttia yritysasiakkaista viimeisen kuukauden aikana (IRO-Research, Puhelinluetteloiden tutkimus, 2002). Virtanen yleisin sukunimi luettelossa Virtasia on yhteensä 738 uudessa luettelossa. Seuraavaksi yleisimmät sukunimet ovat Mäkelä (611) ja Laine (583). Laineet valtasivat kolmanneksi yleisimmän sukunimen tittelin Mäkisiltä (550), joita oli viime vuoden luettelossa Laineita enemmän. Lisätietoja: Kuva uudesta luettelosta tiedotusvälineiden käyttöön www.fonecta.fi/satakunta Fonecta Oy, aluepäällikkö Tuire Suvanto, puh. 020 442 2420 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/01/20031201BIT00740/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/01/20031201BIT00740/wkr0002.pdf