Timo Soini 020202 Palvelun kysytyin poliitikko

​Paula Lehtomäen yhteystiedot nousivat viime viikon haetuimmaksi

Fonectan 020202 Palvelussa näkyy nopeasti päivän puhuttavat aiheet. Ajankohtaiset aiheet huomataan helposti, kun työvuoron aikana tulee useampi kysely samasta henkilöstä, yrityksestä tai asiasta. Piikki on usein yhteensä noin kolmesataa kyselyä työpäivän aikana.

- Kun joku poliitikko joutuu ryöpytykseen tai esittää kärkevän kommentin mediassa, niin muutaman päivän ajan häntä kysellään lukuisia kertoja. Viime viikon kysytyin poliitikko oli julkisuudessa paljon esiintynyt ympäristöministeri Paula Lehtomäki. Hänen yhteystietojaan kyseltiin 2-5 kertaa asiakaspalvelijaa kohden. Tällainen määrä jo on yhdistettävissä kiinnostuksen lisääntymiseen, 020202 Palvelusta kerrotaan.

020202 Palvelun tiedustelujen perusteella poliitikoista suosituin on perussuomalaisten puheenjohtaja ja europarlamentaarikko Timo Soini. Häntä kysellään melko tasaisesti ja erityisesti Soinin esiinnyttyä mediassa. Elinkeinoministeri Mauri Pekkarinen oli puolestaan tapetilla lisäydinvoimasta. Puoluekokousten aikaan kyselyt eri poliitikoista kiihtyvät erityisesti.

Monesti soittajat haluavat jakaa henkilökohtaisen mielipiteensä 020202 Palvelun asiakaspalvelijoidenkin kanssa ja välillä poliitikoiden kustannuksella vitsaillaan.

- Moni on kysynyt Vanhasen lautapinoja Puukeskuksesta ja uuniperunatkin olivat yhteen aikaan suosittu resepti. Ilta-aikaan ja viikonloppuisin kyselyihin yhdistyy selkeästi nautintoaineet ja välillä tuntuu, että kuka tahansa poliitikko kelpaa. Jos halutulle henkilölle ei löydy numeroa, kysytään jotakin toista poliitikkoa puoluekannasta riippumatta. Henkilöt siis kiinnostavat puoluetta enemmän.

Lisätiedot:
Fonecta Oy, viestintäpäällikkö Sanna Mäenpää, puh. 020 442 2114, sanna.maenpaa@fonecta.com