Toijala-Valkeakosken paikallinen puhelinluettelo on ilmestynyt

Toijala-Valkeakoski -puhelinluettelo on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Luettelossa on lähes 120 sivua, joilta löytyy yli 18 000 puhelinnumeroa. Painosmäärä nousi tänä vuonna yli 24 000 kappaleeseen. Toijala-Valkeakoski -puhelinluettelon julkaisee Fonecta Oy. Puhelinluettelolla on Toijalan seudulla pitkät perinteet. Toijalassa ilmestyi ensimmäinen puhelinluettelo vuonna 1927. Toijalan puhelinluettelot ovat olleet yhteisiä Valkeakosken kanssa. Yleensä niissä on ollut myös ympäristökuntien yhteystiedot. Puhelinluettelon jakelu on alkanut, ja se päättyy ensi viikon loppuun mennessä. Luettelo jaetaan postitse kaikkiin kotitalouksiin ja yrityksiin Kylmäkoskella, Toijalassa, Urjalassa, Valkeakoskella ja Viialassa. Jakelusta vastaa Suomen Posti Oyj. Matkapuhelinnumeroita yhä enemmän Toijalan ja Valkeakosken paikallisessa puhelinluettelossa on jo lähes 4 500 matkapuhelinnumeroa. Niiden määrä kasvoi noin 20 prosenttia viime vuodesta. Matkapuhelinnumeroiden yleistyminen puhelinluetteloissa johtuu osittain siitä, että sama matkapuhelinnumero on jo lähes kahden vuoden ajan kulkenut asiakkaan mukana, jos hän on vaihtanut operaattoria. Yhteensä Fonectan ja Finnet-ryhmän julkaisemissa kuudessatoista alueellisessa puhelinluettelossa on tällä hetkellä yli puoli miljoonaa matkapuhelinnumeroa. Mäkiset pitivät pintansa Yleisin sukunimi Toijala-Valkeakoski -puhelinluettelossa on edelleen Mäkinen, heitä on 134. Seuraavaksi yleisimpiä ovat Niemiset (130) ja Virtaset (123). Varsin tasaiseen kärkikymmenikköön mahtuvat myös Salmiset (97), Lehtoset (91), Järviset (89), Mäkelät (87), Saloset (83), Saariset (82) ja Koskiset (51). Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät (509), autonkuljettajat (192) ja teknikot (168). Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin. Lisätietoja: Fonecta Oy, aluepäällikkö Ari Hallikas, puhelin 020 442 2620 Fonecta Oy on Suomen suosituin yhteystietoyritys ja alan markkinajohtaja Suomessa. Se tarjoaa yhteystietopalvelut suomalaisille ajasta, paikasta, käyttötilanteesta ja viestintävälineestä riippumatta. Joka päivä asiakkaat hakevat yhteystietoja Fonectan palveluista yli 1,5 miljoonaa kertaa. Fonectan tunnetuimpia yhteystietopalveluita ovat Puhelinluettelot, Inoa toimiala- ja yrityshakemisto, 02 02 02- ja 118-numeropalvelu, Fonecta Finder, 020202.fi, inoa.fi ja ravintolaopas.net. Viime vuonna Fonectan liikevaihto oli 112 meur, josta Suomen osuus oli 93 meur. Tänä vuona Fonectan Suomen liikevaihto nousee 130 miljoonaan euroon. Suomessa Fonectan palveluksessa on tällä hetkellä noin 800 ihmistä 11 paikkakunnalla. Fonecta-konsernilla on liiketoimintaa myös Ranskassa. www.fonecta.fi FONECTA OY, KOTIPAIKKA: HELSINKI, ELIMÄENKATU 17-19, 00510 HELSINKI, PUH. 020 442 2020, Y-TUNNUS 1755007-6, ALV REK