Uudenmaan puhelinluettelo 2004 on ilmestynyt

LEHDISTÖTIEDOTE 2.6.2004 Uudenmaan puhelinluettelo 2004 on ilmestynyt Fonecta julkaisee Uudenmaan puhelinluettelon yhteistyössä alueen puhelinyhtiöiden kanssa. Uusi luettelo painaa reilusti toista kiloa, ja siinä on 1180 sivua. Uudenmaan puhelinluettelon painosmäärä on 127 500 kappaletta tänä vuonna. Uuden puhelinluettelon jakelu alkaa tänä perjantaina ja päättyy kesäkuun viimeisenä päivänä. Riihimäen alueella puhelinluettelon jakelu Elisan asiakkaille on jo alkanut. Kukin julkaisija on tiedottanut jakelutavasta ja -paikoista omille asiakkailleen. Kaikki jakelupaikat löytyvät internet-osoitteesta www.puhelinluettelo.fi. Puhelinluettelon jakelusta voi tiedustella myös soittamalla Fonectan maksuttomaan palvelunumeroon 0800 141 488 (arkisin kello 8-16). Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin. Puhelinluetteloon tulee yhteystietojen lisäyksiä ja muutoksia vuosittain runsaasti: yksityishenkilöiden tiedoista noin neljännes on muuttunut viime vuodesta ja yritysten tiedoista reilusti yli puolet. Erityisesti www- ja sähköpostiosoitteiden määrä kasvoi huomattavasti viime vuodesta. Yhteensä niitä on jo lähes 5000 kappaletta uudessa luettelossa. Puhelinluetteloon ilmoitetut yhteystiedot löytyvät myös valtakunnallisista numeropalveluista. Suomessa soitettiin viime vuonna lähes 50 miljoonaa kotimaan numeropalvelupuhelua, joista Fonectan osuus oli yli puolet. Suomessa julkaistaan vuosittain kuusitoista alueellista puhelinluetteloa, joissa Fonecta on jokaisessa virallisena julkaisijana. Niiden kokonaispainosmäärä on noin kolme miljoonaa kappaletta. Puhelinluettelo on Suomen suosituin yhteystietojen hakupalvelu, jota käyttää 93 prosenttia suomalaisista. Puhelinluettelon käyttäjistä 97 prosenttia pitää luetteloa tarpeellisena, 96 prosenttia luotettavana ja 95 prosenttia hyödyllisenä. (Lähde: TNS-Gallup Oy, Puhelinluettelon bränditutkimus 3/2004) Lindholm ja Virtanen yleisimmät sukunimet Uudenmaan puhelinluettelon yleisin sukunimi on Lindholm. Yhteensä heitä on 521. Toiseksi yleisin sukunimi on Virtanen (461). Kolmannelle sijalle ylsivät Johanssonit (398). Kärkikymmenikköön mahtuivat myös Laineet (387), Koskiset (368), Anderssonit (358), Niemiset (348), Karlssonit (310), Järviset (304) ja Saloset (290). Luettelossa esiintyvien ammattinimikkeiden kärkiviisikon muodostavat maanviljelijät (2025), rouvat (910), autonkuljettajat (551), teknikot (492) ja insinöörit (419). Lisätietoja: Fonecta Oy, aluepäällikkö Tuire Suvanto, puh. 020 442 2420 Fonecta Oy on Suomen johtava yhteystietoyritys ja markkinajohtaja hakemistopalveluissa. Se tarjoaa yhteystietojen hakupalveluita ajasta, paikasta, käyttötilanteesta ja viestintävälineestä riippumatta. Fonectan hakupalveluita ovat muun muassa Puhelinluettelot, 02 02 02- ja 118 - numeropalvelu sekä Fonecta Finder. Fonecta-konsernilla on liiketoimintaa Suomessa ja Ranskassa. Sen palveluksessa on noin 1 000 henkilöä, joista yli puolet Suomessa. Vuonna 2003 Fonectan liikevaihto oli 103 miljoonaa euroa ja liiketoiminta kannattavaa. www.fonecta.fi FONECTA OY, KOTIPAIKKA: HELSINKI, ELIMäENKATU 17-19, 00510 HELSINKI, PUH. 020 442 2020, Y-TUNNUS 1755007-6, ALV REK ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/02/20040602BIT00030/wkr0001.pdf