Uudenmaan puhelinluettelon 2003 jakelu on alkanut

Uudenmaan puhelinluettelon 2003 jakelu on alkanut Uudenmaan puhelinluettelo 2003 on ilmestynyt. Fonecta jakaa luettelon 2.6.-28.6. välisenä aikana. Luettelon kokonaispainosmäärä on tänä vuonna lähes 130 000 kappaletta, josta Fonectan osuus on noin 91 000. Luettelon julkaisijat ovat Fonecta Oy, Karjaan Puhelin Oy, Loviisan Puhelinosuuskunta Oy, Lohjan Puhelin Oy ja Eniro Oy. Puhelinnumeroita on luettelossa kaikkiaan reilut 150 000. Matkapuhelinnumeroiden määrä painetuissa puhelinluetteloissa on edelleen kasvussa. Uudessa Uudenmaan puhelinluettelossa on matkapuhelinnumeroita jo noin 35 000 kappaletta. Muutoksia luettelon tietoihin tulee runsaasti: Uudenmaan luettelossa on muuttunut yli 23 prosenttia yksityisten ja noin 28 prosenttia yritysten tiedoista viime vuoteen verrattuna. Erityisesti sähköposti- ja www- osoitteiden määrä on kasvussa. Uudenmaan uudessa puhelinluettelossa niitä on yhteensä jo lähes 3000. Fonecta on tiedottanut kaikille Soneran liittymäasiakkaille uuden puhelinluettelon jakelupaikoista ennen jakelun alkua. Lisäksi Fonecta on päättänyt jakaa luettelon kaikille niille Soneran asiakkaille, joilla on matkapuhelinnumero ainoana tietona puhelinluettelossa. Ostettuaan Riihimäen Puhelin Oy:n luetteloliiketoiminnan viime syksynä, Fonecta palvelee tänä vuonna myös kaikkia Riihimäen Puhelimen liittymäasiakkaita puhelinluetteloon liittyvissä asioissa. Asiakkailta toteutunut kauppa ei edellytä toimenpiteitä. Riihimäen Puhelimen asiakkaat saavat tänäkin vuonna luettelonsa maksutta yrityksen ilmoittamista jakelupaikoista. Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen tuote. Vanhan luettelon voi viedä paperinkeräysastiaan. Puhelinluettelo on ylivoimaisesti suosituin hakemistopalvelu. Se on laajalevikkisin ja kattavin painettu hakemistopalvelu, josta löytyy lähes kaikkien alueen yritysten ja yksityishenkilöiden yhteystiedot. Puhelinluetteloa oli käyttänyt 90 prosenttia kuluttajista ja 93 prosenttia yritysasiakkaista viimeisen kuukauden aikana (IROResearch, Puhelinluetteloiden tutkimus, 2002). Yleisimpiä sukunimiä kaksi Uudenmaan puhelinluettelon yleisimmät sukunimet ovat Mäkelä ja Lindholm. Molempia on luettelossa 513. Seuraavaksi yleisimmät suomenkieliset sukunimet ovat Laine (406) ja Koskinen (349). Ruotsinkielisistä sukunimistä seuraavina ovat Johansson (399) ja Andersson (345). Lisätietoja: Ari Hallikas, aluepäällikkö, Fonecta Oy Puhelin 020 442 2620 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/02/20030602BIT00330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/02/20030602BIT00330/wkr0002.pdf