UUDENMAAN PUHELINLUETTELOSSA KAIKKI KARTOISTA LINDHOLMEIHIN

Fonectan julkaisema Uudenmaan Puhelinluettelo vuodelle 2010 on ilmestynyt, ja se jaetaan kotitalouksiin sekä yrityksiin 18.6.2010 mennessä. Puhelinluettelo on edelleen käytetyin hakemisto. Vuoden aikana painetuilla puhelinluetteloilla on Suomessa 3,1 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä on noin 70 prosenttia väestöstä (TNS Atlas 1–12/2008). Puhelinluettelo on myös pienyritysten eniten käyttämä markkinakanava, ja yrittäjien markkinointi puhelinluettelossa on yhä kasvussa (Taloustutkimus Oy / Pk-sektorin mikroyritysten markkinointi- ja mediapanostukset 2009).

Uutta Uudenmaan Puhelinluettelossa 2010:

• kannessa hakemistonavigaatio
  • kattavien taajamakarttojen lisäksi Helsingin keskustan kartta
  • mukana myös nelisivuinen koko Suomen kartta sekä ilmeeltään uudistuneet indeksikartat
  • laskettelukeskusten karttoja Pohjois-Suomesta
  • katuhakemisto kattaa Uudenmaan luetteloalueen ja sisältää myös postinumerot
  • entistä kattavampien keltaisten sivujen rivitiedoissa viittaus karttasivuille
  • tapahtumakalenteri
  • ristikkosivut, joiden sanaristikon ratkaisijoiden kesken arvotaan 500 euron matkalahjakortti

Uudenmaan Puhelinluettelossa paljon Matteja ja Ritvoja

Fonectan Uudenmaan Puhelinluettelosta voisi päätellä, että Uudellamaalla asuu tyypillisimmin maanviljelijä Matti Lindholmeja. Yleisyyden perusteella nimiä ja ammatteja yhdistäen seuraavat esimerkkiasukkaat olisivat teknikko Kari Johansson, rouva Ritva Virtanen ja insinööri Erkki Andersson.

Lindholm, Johansson, Virtanen ja Andersson ovat Uudenmaan Puhelinluettelossa useimmin esiintyvät sukunimet.  Etunimistä Matti, Kari, Erkki ja Heikki ovat neljä suosituinta miesten etunimeä, naisten nimistä Ritva, Pirkko, Eila ja Liisa pitävät kärkisijoja. Maanviljelijät, teknikot, rouvat, insinöörit ja autoilijat ilmoittavat useimmin myös ammattinsa.

Fonectan Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen

Fonectan Uudenmaan Puhelinluettelo on painettu UPM:n valmistamalle kotimaiselle paperille, jolle on myönnetty EU-kukka-ympäristömerkki. Paperista 40 prosenttia on kierrätyskuitua ja 60 prosenttia sahoilta tulevaa jätehaketta. Luettelolle on myönnetty myös Joutsenmerkki tunnustuksena ympäristöystävällisestä tuotantoprosessista ja lopputuotteen kierrätettävyydestä.

Fonectan Puhelinluettelon yhteystiedot sekä ilmoitukset löytyvät myös Fonecta.fi-internetpalvelusta ja 02 02 02 Numeropalvelusta.

Fonecta Oy, tuotehallintajohtaja Ari Hallikas, puh. 020 442 2620, ari.hallikas@fonecta.com

NYLANDS TELEFONKATALOG INNEHÅLLER ALLT FRÅN KARTOR TILL LINDHOLMAR

Fonectas Telefonkatalog för Nyland 2010 har utkommit och distribueras till privata hushåll och företag t.o.m. den 18 juni 2010. Telefonkatalogen är fortfarande vårt mest använda sökregister. Telefonkatalogerna som trycks under ett år har 3,1 miljoner enskilda användare i Finland, vilket utgör ca 70 procent av befolkningen (TNS Atlas 1–12/2008). Telefonkatalogen är också den mest använda marknadsföringskanalen bland småföretagare och företagare använder telefonkatalogen i allt större utsträckning för marknadsföring (Taloustutkimus Oy / Mikroföretagens insatser inom marknadsföring och media 2009).

Nytt i Nylands Telefonkatalog 2010:

• söknavigering finns på pärmen
  • förutom omfattande tätortskartor finns karta över Helsingfors centrum
  • fyrsidig karta över hela Finland och indexkartor i förnyat utseende
  • kartor över skidcentrum i Norra Finland
  • gaturegistret omfattar hela Nylands katalogregion och innehåller också postnummer
  • gula sidornas raduppgifter är mera omfattande och har referens till kartbladen
  • evenemangskalender
  • korsordssidor – ett resepresentkort på 500 euro utlottas bland dem som löser korsordet

Det finns många som heter Matti och Ritva i Nylands Telefonkatalog

När man tittar i Fonectas Telefonkatalog för Nyland kund man tänka sig att jordbrukaren Matti Lindholm är Nylands typinvånare. Enligt förekomst och kombination av namn och yrke tar tekniker Kari Johansson, fru Ritva Virtanen och ingenjör Erkki Andersson andra plats.

De oftast förekommande efternamnen i Nylands Telefonkatalog är Lindholm, Johansson, Virtanen och Andersson. De fyra populäraste manliga förnamnen är Matti, Kari, Erkki och Heikki och på damernas sida toppar Ritva, Pirkko, Eila och Liisa listan. Jordbrukare, tekniker, fruar och transportföretagare uppger oftast också sitt yrke.

Fonectas Telefonkatalog är miljövänlig

Fonectas Telefonkatalog för Nyland är tryckt på UPM:s inhemska katalogpapper som har beviljats miljömärket EU-blomman. Pappret innehåller 40 procent returfiber och 60 procent returflis från sågar. Katalogen har också beviljats miljömärket Svanen som tecken på miljövänlig produktionsprocess och återvinnbar slutprodukt.

Kontaktuppgifterna och annonserna i Fonectas Telefonkatalog finns också på Internettjänsten Fonecta.fi och Nummertjänsten 02 02 02.

Ytterligare information:

Fonecta Oy, Ari Hallikas, Direktör/Produktadministration, tfn 020 442 2620, ari.hallikas@fonecta.com

Fonecta är det snabbast växande medieföretaget i Finland och marknadsledare i kontaktuppgiftsbranschen. Fonectas försäljnings-främjande lösningar används av 110 000 företag och antalet dagliga sökningar via Fonectas kompletta tjänsteutbud överskrider 2 miljoner. Fonecta sysselsätter över 1 000 personer runtom i landet. År 2009 uppgick koncernens omsättning till 185 miljoner euro.