Uudistunut Helsingin Seudun Puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonectan julkaisema Helsingin Seudun Puhelinluettelo vuodelle 2008 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut tänään. Edellisvuosien tapaan Puhelinluettelot jaetaan suoraan perille kaikkiin seudun kotitalouksiin 8.3.2008 mennessä.

Puhelinluettelo on Suomen käytetyin hakemistopalvelu. Vuoden aikana painetuilla Puhelinluetteloilla on Suomessa noin 3,5 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä on lähes 80 prosenttia suomalaisista (TNS Atlas 1-12/2006).

Luetteloa uudistettiin käyttäjiä kuunnellen

Helsingin Seudun Puhelinluettelon sisältöä ja ulkoasua on uudistettu käyttäjien toiveiden mukaisesti. Näkyvin muutos on se, että luettelo on nyt kaksiosainen. Aikaisemmin Valkoisten Sivujen yritys- ja kotinumero-osat olivat omissa kirjoissaan, mutta nyt ne on koottu yhteen. Molempien luettelokirjojen johdantosivuille on lisätty väripalkit helpottamaan tietojen löytymistä.

Sekä pääkartasto että Keltaisten Sivujen kartasto ovat laajentuneet. Keltaisten Sivujen rivi-ilmoituksiin on lisätty karttakoordinaatit (kartan sivunumero ja ruutu), joiden avulla yrityksen sijainnin löytää suoraan kartalta.

Yritys- ja kotinumerot ovat perinteiseen tapaan Valkoisilla Sivuilla aakkosjärjestyksessä. Keltaisilta Sivuilta löytyy alueen palveluntarjoajien ilmoituksia tuotteista ja palveluista.

Alueen yritysten, kuntien ja muiden yhteisöjen Valkoisille Sivuille ilmoittamat tiedot löytyvät nyt myös internetistä osoitteesta www.puhelinluettelo.fi. Keltaisten Sivujen ilmoitukset ovat puolestaan tuttuun tapaan nähtävissä myös osoitteessa www.keltaisetsivut.fi. Lisäksi Helsingin Seudun Puhelinluetteloon ilmoitetut yhteystiedot löytyvät Fonectan valtakunnallisista 02 02 02 ja 118 numeropalveluista.

Virtanen edelleen yleisin sukunimi

Yleisin sukunimi Helsingin Seudun Puhelinluettelossa on edelleen Virtanen, yhteensä heitä on luettelossa 881. Muut mitalisijat menevät Laineille ja Niemisille. Tasaisen kärkikymmenikön täydentävät Hämäläiset, Koskiset, Korhoset, Lehtiset, Mäkiset, Lehtoset ja Saariset. Ammattinimikkeiden kolmen kärjen muodostavat rouvat, diplomi-insinöörit ja insinöörit.

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin.

Fonecta Oy, liiketoimintapäällikkö Ari Hallikas, puh. 020 442 2620, ari.hallikas@fonecta.com

Helsingin Seudun Puhelinluettelo 2008 numeroina

Painosmäärä 730 000
Puhelinnumeroita 331 442
Matkapuhelinnumeroita 60 159

Yleisimmät sukunimet:

Virtanen 881
Laine 840
Nieminen 752
Hämäläinen 718
Koskinen 711
Korhonen 698
Lehtinen 688
Mäkinen 687
Lehtonen 653
Saarinen 625

Yleisimmät ammattinimikkeet:

Rouva 1293
Diplomi-insinööri 1203
Insinööri 751

Muuta mielenkiintoista vuoden 2008 Helsingin Seudun Puhelinluettelosta

Internet-osoitteessa www.puhelinluettelo.fi/palaute voi käydä antamassa palautetta Helsingin Seudun Puhelinluettelosta. Palautteen perusteella luetteloa kehitetään palvelemaan käyttäjiään entistäkin paremmin. Vastanneiden kesken arvotaan 300 euron lahjakortti voittajan valitsemaan Keltaisilta Sivuilta löytyvään yritykseen.

Keltsi ja Valtsi ovat ripotelleet sivuilleen salaisen viestin, jonka osat löytyvät näyttävistä raameista. Viestin selvittäneiden kesken arvotaan pääpalkintona 1000 euron lahjakortti vapaavalintaiseen Keltaisilta Sivuilta löytyvään yritykseen. Lisätietoja kilpailusta saa luettelon välissä olevasta liitteestä tai osoitteesta www.puhelinluettelo.fi/salainenviesti.

Keltaisten Sivujen alkuun on koottu alueen terveyspalveluiden yhteystiedot. Keltaisille Sivuille on myös lisätty Apteekkeja-, Autokorjaamoja-, Eläinlääkäreitä-, Fysikaalista hoitoa-, Hammaslääkäreitä-, Kampaamoja-, Sähköasennusliikkeitä- ja Öljynvaihtoja-otsikoiden alkuun uudet opassivut, joiden sisältö on tehty yhdessä sivuilla mainittujen yhteistyökumppaneiden kanssa.

Pääkartastosta löytyy ilmakuva Helsingin keskustasta, ja Keltaisten Sivujen kartastoon on poimittu mukaan kiinnostavia tietyn karttasivun alueelta löytyviä nähtävyyksiä.

Luettelon kansi-ilme on uudistunut.

Kotitalouksille jaettavissa luetteloissa on mukana kalenteriliite.

Luettelosta löytyy etuseteleitä, joita käyttämällä saa rahanarvoisia etuja.