Uudistunut Keski-Suomen Puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonectan julkaisema Keski-Suomen Puhelinluettelo vuodelle 2008 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Luettelo sisältää alueen puhelinnumerot sekä paljon tarpeellista hyötytietoa. Puhelinluettelot jaetaan suoraan perille kaikkiin seudun kotitalouksiin huhtikuun alkuun mennessä.

Puhelinluettelolla on Keski-Suomen alueella pitkät perinteet. Ensimmäinen Keski-Suomen telefooniluettelo julkaistiin vuonna 1901. Puhelinluettelo on Suomen käytetyin hakemistopalvelu. Vuoden aikana painetuilla Puhelinluetteloilla on Suomessa noin 3,5 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä on lähes 80 prosenttia suomalaisista (TNS Atlas 1-12/2006).

Luetteloa on uudistettu käyttäjiä kuunnellen

Keski-Suomen Puhelinluettelon ilmettä ja ulkoasua on uudistettu käyttäjien toiveiden mukaisesti. Uudistettu luettelo on ulkoasultaan valkoinen. Jyväskylän hakemistossa on yritykset ja kotitaloudet on eroteltu omiksi hakemistokseen ja Jyväskylän yrityshakemisto on ensimmäistä kertaa nelivärinen. Jyväskylän yrityshakemistojen ja Keltaisten Sivujen hakemistojen reunaan on lisätty tietojen löytämistä helpottamaan aakkoskirjaimen mukaan kulkeva reunapalkki. Keltaisille Sivuille on tuotu opassivuja, joilta löytyy yleishyödyllistä tietoa otsikoista: Apteekkeja, Autokorjaamoja, Eläinlääkäreitä, Fysikaalisia hoitolaitoksia, Hammaslääkäreitä, Kampaamoja, Sähköasennus- ja korjausliikkeitä ja Öljylämmitystä.

Yritykset ja kotinumerot ovat totutusti Valkoisilla Sivuilla aakkosjärjestyksessä. Keltaisilta Sivuilta löytyy alueen palveluntarjoajien ilmoituksia tuotteista ja palveluista.

Alueen yritysten, kuntien ja muiden yhteisöjen Valkoisille Sivuille ilmoittamat tiedot löytyvät nyt myös internetistä osoitteesta www.puhelinluettelo.fi. Keltaisten Sivujen ilmoitukset puolestaan ovat tuttuun tapaan myös osoitteessa www.keltaisetsivut.fi. Lisäksi Keski-Suomen Puhelinluetteloon ilmoitetut yhteystiedot löytyvät Fonectan valtakunnallisista 02 02 02 ja 118 Numeropalveluista.

Niemiset yhä ykköspaikalla

Yleisin sukunimi Keski-Suomen Puhelinluettelossa on edelleen Nieminen, heitä on luettelossa yhteensä 447. Muut mitalisijat menevät Paanasille ja Mäkisille. Tasaisen kärkikymmenikön täydentävät Hämäläiset, Kinnuset, Ahoset, Liimataiset, Hänniset, Lahtiset ja Järviset. Ammattinimikkeiden kolmen kärjen muodostavat maanviljelijät, rouvat ja kirvesmiehet.

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Fonectan Puhelinluetteloita varten ei kaadeta yhtäkään puuta, sillä luettelopaperi tehdään 40-prosenttisesti kierrätyskuidusta ja 60-prosenttisesti sahoilta tulevasta jätehakkeesta, joka muuten joutuisi kaatopaikalle. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin.

Fonecta Oy, tuotehallintajohtaja Ari Hallikas, puh. 020 442 2620, ari.hallikas@fonecta.com

Keski-Suomen Puhelinluettelo 2008 numeroina

rouva 338
kirvesmies 279

Muuta mielenkiintoista vuoden 2008 Keski-Suomen Puhelinluettelosta

Internet-osoitteessa www.puhelinluettelo.fi/palaute voi käydä antamassa palautetta Puhelinluettelosta. Palautteen perusteella luetteloa kehitetään palvelemaan käyttäjiään entistäkin paremmin. Kaikkien palautetta antaneiden kesken arvotaan 200 euron lahjakortti voittajan valitsemaan Keltaisilta Sivuilta löytyvään yritykseen. Kyselyyn voi vastata 30.4.2008 asti osoitteessa www.puhelinluettelo.fi/palaute. Arvonta suoritetaan viikolla 19.

Luettelosta löytyy etuseteleitä, joita käyttämällä saa rahanarvoisia etuja.