Uudistunut Loimaan puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonecta Oy:n julkaisema Loimaan paikallinen puhelinluettelo 2008 on ilmestynyt. Luettelo sisältää Alastaron, Auran, Loimaan, Mellilän, Oripään, Punkalaitumen, Pöytyän, Vampulan, Yläneen ja Ypäjän puhelinnumerot sekä paljon tarpeellista hyötytietoa.

Luettelon jakelu on alkanut 5.11.2007. Posti jakaa Loimaan paikallisen puhelinluettelon suoraan kaikkiin alueen kotitalouksiin ja yrityksiin 19.11. mennessä.

Puhelinluettelolla on Loimaalla pitkät perinteet. Ensimmäinen Loimaan puhelinluettelo julkaistiin jo vuonna 1927. Siinä oli 20 sivua.

Puhelinluettelo on edelleen käytetyin hakemistopalvelu. 12 kuukauden elinkaarensa aikana painetuilla puhelinluetteloilla on Suomessa noin 3,5 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä on lähes 80 prosenttia suomalaisista (TNS Atlas 1-12/2006).

Luettelon ilmettä ja sisältöä uudistettiin käyttäjien toiveita kuunnellen

Loimaan paikallisen puhelinluettelon ilmettä ja sisältöä on uudistettu käyttäjien toiveiden mukaisesti. Eri väreillä merkityt osiot helpottavat ja nopeuttavat tiedon löytämistä. Kansiliepeen pikahakemistoon on koottu alueen sairaanhoitopalvelujen yhteystiedot. Samasta paikasta löytyvät myös hätänumerot. Luettelon alkusivuilta löytyvät karttasivujen lisäksi Loimaan seudun tietopaketti, jossa on tietoa vapaa-ajan tarjonnasta, kierrätysohjeita sekä muita arkipäivän tarpeisiin ja ajankohtaisiin aiheisiin liittyviä hyötytietoja.

Yritykset ja kotinumerot löytyvät perinteiseen tapaan luettelon Valkoisilta Sivuilta aakkosjärjestyksessä. Keltaisilla Sivuilla on alueen palveluntarjoajien ilmoituksia tuotteista ja palveluista.

Yritysten ja yhteisöjen Valkoisille Sivuille ilmoittamat tiedot löytyvät nyt myös internetistä osoitteesta www.puhelinluettelo.fi. Keltaisten Sivujen ilmoitukset puolestaan ovat tuttuun tapaan esillä myös osoitteessa www.keltaisetsivut.fi. Lisäksi Fonectan puhelinluetteloihin ilmoitetut yhteystiedot löytyvät valtakunnallisista Fonectan 02 02 02 ja 118 -numeropalveluista.

Mäkelät edelleen ykkössijalla

Yleisin sukunimi Loimaan paikallisessa puhelinluettelossa on edelleen Mäkelä, heitä on yhteensä 125. Muut mitalisijat menevät viime vuoden tapaan Virtasille ja Rantasille. Toivoset nousivat tuoreessa luettelossa Mäkisten ohi neljänsiksi. Kärkikymmenikön täydentävät Heikkilät, Laineet, Jokiset, Lehtoset ja Niemiset.

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin. Lisäksi Loimaan paikalliset puhelinluettelot jaetaan nyt ilman muovikelmua, mikä vähentää pakkausjätteen määrää. Muovitus on korvattu vyötteellä, jossa on mm. kyselykortti luettelon käyttäjille.

Fonecta Oy, liiketoimintapäällikkö Tuire Suvanto, puhelin 020 442 2420

Loimaan paikallinen puhelinluettelo 2008 numeroina

Painosmäärä 19 500
Puhelinnumeroita noin 16 000
Matkapuhelinnumeroita noin 2200
Sivuja 176

Yleisimmät sukunimet:

Mäkelä 125
Virtanen 98
Rantanen 84
Toivonen 82
Mäkinen 79
Heikkilä 78
Laine 74
Jokinen 73
Lehtonen 72
Nieminen 70

Muuta mielenkiintoista Loimaan paikallisesta puhelinluettelosta

Luettelon alkusivuilta löytyy mm:
- sairaanhoidon pikahakemisto (kansiliepeessä)
- retkeilyreittejä ja nähtävyyksiä
- hyöty- ja ongelmajätepisteet sekä kierrätysohjeita
- tekstiilien hoito-ohjemerkit
- tietoa kotitalousvähennyksestä

Lisäksi luetteloon on painettu Forssan ja Huittisten puhelinnumerot omina hakemistoinaan.