Uudistunut Meri-Lapin Puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonecta Oy:n julkaisema Meri-Lapin Paikallinen Puhelinluettelo 2008 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Luettelo sisältää Kemin, Keminmaan, Simon, Tervolan, Tornion ja Haaparannan alueen puhelinnumerot sekä paljon tarpeellista hyötytietoa.

Posti jakaa Meri-Lapin Paikallisen Puhelinluettelon suoraan kaikkiin alueen kotitalouksiin ja yrityksiin 7.3.2008 mennessä. Lisäksi luetteloa jaetaan muutamia tuhansia kappaleita Haaparannan keskustan alueelle.

Puhelinluettelolla on Meri-Lapissa pitkät perinteet. Kemissä ensimmäinen Puhelinluettelo julkaistiin jo vuonna 1910 ja Torniossa vuonna 1948. Puhelinluettelo on edelleen käytetyin hakemistopalvelu. 12 kuukauden elinkaarensa aikana painetuilla Puhelinluetteloilla on Suomessa noin 3,5 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä on lähes 80 prosenttia suomalaisista (TNS Atlas 1-12/2006).

Luettelon ilmettä ja sisältöä uudistettiin käyttäjien toiveita kuunnellen

Meri-Lapin Paikallisen Puhelinluettelon ilmettä ja sisältöä on uudistettu käyttäjien toiveiden mukaisesti. Luettelolla on uusi kompakti koko ja uusittu kansi-ilme. Yritys- ja kotinumerot löytyvät omista hakemistoistaan.

Eri väreillä merkityt osiot helpottavat ja nopeuttavat tiedon löytämistä. Kansiliepeen pikahakemistoon on koottu alueen sairaanhoitopalvelujen yhteystiedot. Samasta paikasta löytyvät myös hätänumerot. Luettelon alkusivuilta löytyy karttasivujen lisäksi seudun tietopaketti, jossa on tietoa vapaa-ajan tarjonnasta, kierrätysohjeita sekä muita arkipäivän tarpeisiin ja ajankohtaisiin aiheisiin liittyviä hyötytietoja. Keltaisilla Sivuilla on tuttuun tapaan alueen palveluntarjoajien ilmoituksia tuotteista ja palveluista.

Leinoset nousivat ykkössijalle

Yleisin sukunimi Meri-Lapin Paikallisessa Puhelinluettelossa on Leinonen. Heitä on 46 eli yksi enemmän kuin viime vuonna ykköspaikkaa pitäneitä Heikkilöitä. Varsin tasaisen kärkikymmenikön täydentävät Salmet, Kankaat, Rannat, Miettuset, Hastit, Kinnuset, Vuokilat ja Keräset. Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat edelleen maanviljelijät, autoilijat ja rouvat.

Puhelinluettelo jaetaan nyt ilman muovikelmua

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Lisäksi Meri-Lapin Puhelinluettelot jaetaan nyt ilman muovikelmua, mikä vähentää pakkausjätteen määrää. Muovitus on korvattu paperivyötteellä, jossa on muun muassa asiakaskysely luettelon käyttäjille.

Lisätietoja: Fonecta Oy, liiketoimintapäällikkö Tuire Suvanto, puhelin 020 442 2420

Meri-Lapin Puhelinluettelo 2008 numeroina

Painosmäärä 37 000
Puhelinnumeroita 16 366

Yleisimmät sukunimet:

Leinonen 46
Heikkilä 45
Salmi 44
Kangas 38
Ranta 37
Miettunen 33
Hast 33
Kinnunen 30
Vuokila 30
Keränen 29

Yleisimmät ammattinimikkeet:

maanviljelijä 257
autoilija 119
kirvesmies 108

Muuta mielenkiintoista Meri-Lapin Paikallisesta Puhelinluettelosta

Luettelon alkusivuilta löytyy mm:
- sairaanhoidon pikahakemisto (kansiliepeessä)
- retkeilyreittejä, luontopolkuja ja nähtävyyksiä
- kierrätysohjeita ja ekopisteet
- tekstiilien hoito-ohjemerkit
- tietoa kotitalousvähennyksestä

Lisäksi luettelon vyötteessä on asiakaskysely, johon vastanneiden kesken arvotaan 200 euron lahjakortti voittajan valitsemaan luettelosta löytyvään liikkeeseen.