Uudistunut Pirkanmaan Puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonectan ja Ikaalisten-Parkanon Puhelin Osakeyhtiön julkaisema Pirkanmaan Puhelinluettelo vuodelle 2008 on ilmestynyt ja sen jakelu on alkanut 2.1.2008. Edellisvuosien tapaan Puhelinluettelot jaetaan Tampereen alueella suoraan perille kotitalouksiin 12.2.2008 mennessä.

Puhelinluettelo on edelleen käytetyin hakemistopalvelu. Vuoden aikana painetuilla Puhelinluetteloilla on Suomessa noin 3,5 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä lähes 80 prosenttia suomalaisista (TNS Atlas 1-12/2006).

Ulkoasua uudistettiin käyttäjiä kuunnellen

Pirkanmaan Puhelinluettelon ilmettä ja ulkoasua on uudistettu käyttäjien toiveiden mukaisesti. Esimerkiksi luettelon johdantosivuille on lisätty väripalkit helpottamaan tietojen löytymistä. Keltaisille Sivuille ja Tampereen yritys- ja kotihakemistoon on lisätty aakkosten mukaan juoksevat sivupalkit. Keltaisten Sivujen rivi-ilmoituksiin on lisätty karttakoordinaatti (kartan sivunumero ja ruutu), jonka avulla yrityksen sijainnin löytää suoraan kartalta.

Yritykset ja kotinumerot ovat perinteiseen tapaan Valkoisilla Sivuilla aakkosjärjestyksessä. Keltaisilta Sivuilta löytyy alueen palveluntarjoajien ilmoituksia tuotteista ja palveluista.

Alueen yritysten, kuntien ja muiden yhteisöjen Valkoisille Sivuille ilmoittamat tiedot löytyvät nyt myös internetistä osoitteesta www.puhelinluettelo.fi. Keltaisten Sivujen ilmoitukset puolestaan ovat tuttuun tapaan myös osoitteessa www.keltaisetsivut.fi. Lisäksi Pirkanmaan Puhelinluetteloon ilmoitetut yhteystiedot löytyvät Fonectan valtakunnallisista 02 02 02- ja 118-numeropalveluista.

Mäkinen yhä yleisin sukunimi

Yleisin sukunimi Pirkanmaan Puhelinluettelossa on edelleen Mäkinen, yhteensä heitä on luettelossa 1359. Kakkossijan nappaavat Niemiset, ja Mäkelät nousivat Järvisten ohi kolmansiksi. Varsin tasaisen kärkikymmenikön täydentävät Virtaset, Koskiset, Lehtiset, Rantaset, Niemet ja Lehtoset. Ammattinimikkeiden mitalikolmikon muodostavat maanviljelijät, rouvat ja insinöörit.

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin.

Fonecta Oy, liiketoimintapäällikkö Ari Hallikas, puh. 020 442 2620

Rouva 847
Insinööri 761

Muuta mielenkiintoista vuoden 2008 Pirkanmaan Puhelinluettelosta

Internet-osoitteessa www.puhelinluettelo.fi/palaute voi käydä antamassa palautetta puhelinluettelosta. Palautteen perusteella luetteloa kehitetään edelleen palvelemaan käyttäjiään entistäkin paremmin. Palautteen antaneiden kesken arvotaan 300 euron lahjakortti voittajan valitsemaan Keltaisilta Sivuilta löytyvään yritykseen.

Selvittämällä Keltsin ja Valtsin salaisen viestin voi voittaa 1000 euron lahjakortin. Tampereen aluetta koskevan viestin osat on ripoteltu kyltteihin Pirkanmaan Puhelinluettelon sivuille. Viestin ratkaisseiden kesken arvotaan pääpalkintona 1000 euron lahjakortti vapaavalintaiseen Keltaisilta Sivuilta löytyvään yritykseen.

Keltaisten Sivujen alkuun on koottu alueen terveyspalveluiden yhteystiedot. Keltaisille Sivuille on lisätty myös Apteekkeja-, Autokorjaamoja-, Eläinlääkäreitä-, Fysikaalista hoitoa-, Hammaslääkäreitä-, Kampaamoja-, Sähköasennusliikkeitä- ja Öljynvaihtoja-otsikoiden alkuun uudet opassivut, joiden sisältö on tehty yhdessä sivuilla mainittujen yhteistyökumppaneiden kanssa.

Paljon käytetyt Pirkanmaan alueen kartat on kerätty omaksi karttaliitteekseen Keltaisten Sivujen loppuun. Karttaliitteessä on myös ilmakuva Tampereen keskustasta.

Keltaisten Sivujen välistä löytyy irrallinen Keltsin ja Valtsin seinäkalenteri. Luettelossa on myös etuseteleitä, joita käyttämällä saa rahanarvoisia etuja.

Valkoisten Sivujen kannen väritys on muuttunut sinisestä valkoiseksi.