Uudistunut Varkauden Seudun Puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonecta Oy:n yhteistyössä Soneran kanssa julkaisema Varkauden Seudun Paikallinen Puhelinluettelo 2008 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Luettelo sisältää Heinäveden, Joroisten, Leppävirran, Rantasalmen ja Varkauden puhelinnumerot sekä paljon tarpeellista hyötytietoa. Posti jakaa Varkauden Seudun Paikallisen Puhelinluettelon suoraan kaikkiin alueen kotitalouksiin ja yrityksiin pääsiäiseen mennessä.

Puhelinluettelolla on alueella pitkät perinteet. Warkauden ja ympäristön puhelinluettelo ynnä tehdasalueen kartta julkaistiin ensimmäisen kerran vuonna 1923. Puhelinluettelo on edelleen Suomen käytetyin hakemistopalvelu. Vuoden aikana painetuilla Puhelinluetteloilla on Suomessa noin 3,5 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä on lähes 80 prosenttia suomalaisista (TNS Atlas 1-12/2006).

Luettelon ilmettä ja sisältöä uudistettiin käyttäjien toiveita kuunnellen

Varkauden Seudun Paikallisen Puhelinluettelon ilmettä ja sisältöä on uudistettu käyttäjien toiveiden mukaisesti. Näkyvin uudistus on luettelon uusi kompakti koko.

Luettelon kansiin on lisätty värinavigaatio – eri väreillä merkityt osiot helpottavat ja nopeuttavat tiedon löytämistä. Kansiliepeen pikahakemistoon on koottu alueen sairaanhoitopalvelujen yhteystiedot. Samasta paikasta löytyvät myös hätänumerot. Lisäksi luettelon alkusivuilta löytyy karttasivujen ohella seudun tietopaketti, jossa on tietoa vapaa-ajan tarjonnasta, kierrätysohjeita sekä muita arkipäivän tarpeisiin ja ajankohtaisiin aiheisiin liittyviä hyötytietoja.

Keltaisilla Sivuilla on tuttuun tapaan alueen palveluntarjoajien ilmoituksia tuotteista ja palveluista.

Koposet yhä ykköspaikalla

Yleisin sukunimi Varkauden Seudun Paikallisessa Puhelinluettelossa on edelleen Koponen, heitä on luettelossa yhteensä 164. Seuraavaksi yleisimpiä ovat Immoset ja Laitiset, jotka kiilasivat tänä vuonna Räisäset ulos kärkikolmikosta neljänsiksi. Varsin tasaisen kärkikymmenikön täydentävät Kinnuset, Heiskaset, Kosuset, Turuset, Hämäläiset ja Holopaiset.

Ammattinimikkeiden kärkikolmikon muodostavat maanviljelijät, eläkeläiset ja kirvesmiehet.

Puhelinluettelo jaetaan nyt ilman muovikelmua

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Luettelopaperin materiaali on valmistettu kokonaan kierrätyskuidusta ja sahoilta tulevasta jätehakkeesta. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin.

Lisäksi Varkauden Seudun Paikalliset Puhelinluettelot jaetaan nyt ilman muovikelmua, mikä vähentää pakkausjätteen määrää. Muovitus on korvattu vyötteellä, jossa on muun muassa asiakaskysely luettelon käyttäjille. Kyselyyn vastanneiden kesken arvotaan 200 euron lahjakortti voittajan valitsemaan Puhelinluettelosta löytyvään liikkeeseen.

Lisätietoja: Fonecta Oy, tuotepäällikkö Tuire Suvanto, puhelin 020 442 2420

Varkauden Seudun Puhelinluettelo 2008 numeroina

Painosmäärä 28 000
Puhelinnumeroita 16 968

Yleisimmät sukunimet:

Koponen 164
Immonen 147
Laitinen 119
Räisänen 116
Kinnunen 110
Heiskanen 103
Kosunen 90
Turunen 90
Hämäläinen 89
Holopainen 88

Yleisimmät ammattinimikkeet:

maanviljelijä 571
eläkeläinen 114
kirvesmies 100

Muuta mielenkiintoista Varkauden Seudun Paikallisesta Puhelinluettelosta

Luettelon alkusivuilta löytyy mm:
- sairaanhoidon pikahakemisto
- luontopolkuja ja retkeilykohteita
- alueen tapahtumia vuodelle 2008
- eko- ja ongelmajätepisteet sekä kierrätysohjeita
- tekstiilien hoito-ohjemerkit
- ohjeita kotitalousvähennyksen tekemiseen
- liputusajat

Lisäksi luettelon vyötteessä on asiakaskysely, johon vastanneiden kesken arvotaan 200 euron lahjakortti voittajan valitsemaan luettelosta löytyvään liikkeeseen.