Uusi Etelä-Hämeen Puhelinluettelo on ilmestynyt

Fonectan julkaisema Etelä-Hämeen Puhelinluettelo vuodelle 2008 on ilmestynyt, ja sen jakelu on alkanut. Luettelo sisältää Forssan, Hattulan, Hauhon, Hausjärven, Humppilan, Hämeenlinnan, Janakkalan, Jokioisten, Kalvolan, Lammin, Rengon, Riihimäen, Tammelan ja Tuuloksen sekä Lopen kunnasta Launosen yhteystiedot. Lisäksi Puhelinluettelossa on paljon arjessa tarpeellista hyötytietoa. Luettelo jaetaan perille asti Hattulan, Hauhon, Hämeenlinnan, Janakkalan, Kalvolan, Lammin, Rengon ja Tuuloksen kotitalouksiin ja yrityksiin 13.6. mennessä.

Puhelinluettelolla on Etelä-Hämeessä pitkät perinteet. Hämeenlinnassa ensimmäinen Puhelinluettelo julkaistiin jo vuonna 1902. Nykyisin Puhelinluettelo on Suomen käytetyin hakemistopalvelu. Vuoden aikana painetuilla Puhelinluetteloilla on Suomessa noin 3,4 miljoonaa erillistä käyttäjää, mikä on noin 75 prosenttia suomalaisista (TNS Atlas 1-12/2007).

Fonecta Oy on AinaCom Oy:n ja Soneran liittymäasiakkaiden Puhelinluettelon virallinen julkaisija.

Luetteloa on uudistettu käyttäjiä kuunnellen

Etelä-Hämeen Puhelinluettelon ilmettä ja ulkoasua on uudistettu käyttäjien toiveiden mukaisesti. Hämeenlinnan hakemisto on jaettu erillisiksi koti- ja yrityshakemistoiksi, mikä helpottaa tietojen etsimistä. Hämeenlinnan yrityshakemisto on myös ensimmäistä kertaa nelivärinen. Ulkoasultaan uusi luettelo on valkoinen.

Hämeenlinnan koti- ja yrityshakemiston Valkoisten Sivujen sekä Keltaisten Sivujen reunaan on lisätty tietojen löytämistä helpottamaan aakkoskirjaimen mukaan kulkeva reunapalkki. Lisäksi Keltaisille Sivuille on esimerkiksi Hammaslääkäreitä-, Kampaamoja- ja Sähköasennusliikkeitä-otsikoiden alkuun tuotu opassivuja, joilta löytyy yleishyödyllistä tietoa.

Yritykset ja kotinumerot ovat totutusti Valkoisilla Sivuilla aakkosjärjestyksessä. Keltaisilta Sivuilta löytyy alueen palveluntarjoajien ilmoituksia tuotteista ja palveluista.

Alueen yritysten, kuntien ja muiden yhteisöjen Valkoisille Sivuille ilmoittamat tiedot sekä Keltaisten Sivujen ilmoitukset löytyvät nyt myös internetistä osoitteesta www.02.fi. Keltaisten Sivujen ilmoitukset ovat myös osoitteessa www.keltaisetsivut.fi. Lisäksi Etelä-Hämeen Puhelinluetteloon ilmoitetut yhteystiedot löytyvät Fonectan valtakunnallisista 02 02 02 ja 118 Numeropalveluista.

Virtaset yhä ykköspaikalla

Yleisin sukunimi Etelä-Hämeen Puhelinluettelossa on edelleen Virtanen, heitä on luettelossa yhteensä 236. Muut mitalisijat menevät Lehtosille ja Laineille. Tasaisen kärkikymmenikön täydentävät Jokiset, Saariset, Koskiset, Mäkelät, Niemiset, Järviset ja Rantaset. Ammattinimikkeiden kolmen kärjen muodostavat maanviljelijät, rouvat ja autoilijat.

Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Fonectan Etelä-Hämeen Puhelinluettelo on painettu kokonaan UPM:n valmistamalle luettelopaperille. Paperi tehdään 40-prosenttisesti kierrätyskuidusta ja 60-prosenttisesti sahoilta tulevasta jätehakkeesta, joka muuten joutuisi kaatopaikalle. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin, jolloin ne voidaan käyttää uudelleen paperin tekemisen raaka-aineena.

Fonecta Oy, tuotehallintajohtaja Ari Hallikas, puh. 020 442 2620, ari.hallikas@fonecta.com

Fonecta on Suomen suosituin yhteystietoyritys ja alan selkeä markkinajohtaja Suomessa. Tunnetuimpia palveluita ovat mm. puhelinluettelot, 02 02 02- ja 118–numeropalvelut, 16400-mobiilipalvelu sekä Fonecta Finder. Fonectan palvelujen kautta yhteystietoja haetaan päivittäin yli 1,5 miljoonaa kertaa. Fonectan palveluksessa on 900 ihmistä 10 paikkakunnalla. Vuonna 2007 Fonecta-konsernin liikevaihto oli noin 160 miljoonaa euroa.
www.fonecta.fi

FONECTA OY, KOTIPAIKKA: HELSINKI, ELIMÄENKATU 5, 00510 HELSINKI, PUH. 020 442 2020, Y-TUNNUS 1755007-6, ALV REK

Etelä-Hämeen Puhelinluettelo 2008 numeroina

rouva 245
autoilija 112

Muuta mielenkiintoista vuoden 2008 Etelä-Hämeen Puhelinluettelosta

Internet-osoitteessa www.puhelinluettelo.fi/palaute on asiakastyytyväisyyskysely, jossa voi käydä antamassa palautetta Puhelinluettelosta. Palautteen perusteella luetteloa kehitetään palvelemaan käyttäjiään entistäkin paremmin. Kaikkien palautetta antaneiden kesken arvotaan 200 euron lahjakortti voittajan valitsemaan Keltaisilta Sivuilta löytyvään yritykseen. Kyselyyn voi vastata 31.8.2008 asti. Arvonta suoritetaan viikolla 37.

Luettelosta löytyy etuseteleitä, joita käyttämällä saa rahanarvoisia etuja.

Kuvia vuoden 2008 Etelä-Hämeen Puhelinluettelosta:

Pikkukuvat: http://www.fonecta.fi/media/kuvat_aanet_videot.php
Puhelinluettelo, iso kuva: http://www.fonecta.fi/media/etela_hame08iso.jpg