Vaasan telealueen 2004 puhelinluettelo on ilmestynyt

Vaasan telealueen 2004 puhelinluettelo on ilmestynyt Alajärven Puhelinosuuskunnan, Fonecta Oy:n, Kokkolan Puhelin Oy:n, Pietarsaaren Seudun Puhelin Oy:n ja Vaasan Läänin Puhelin Oy:n yhteistyössä julkaisema Vaasan telealueen 2004 puhelinluettelo on ilmestynyt. Alueen suosituimman yhteystietopaketin kokonaispainosmäärä on lähes 211.500 kappaletta. Vuosittaisessa bestsellerissä on noin 1500 sivua tänä vuonna, ja se painaa lähes 1,8 kiloa. Matkapuhelinnumeroiden määrä painetuissa puhelinluetteloissa on kasvussa. Niitä on lähes 55 000 Vaasan telealueen puhelinluettelossa. Puhelinnumeroita on yhteensä yli 271 000 uudessa luettelossa. Luettelotietoihin tulee lisäyksiä ja muutoksia vuosittain runsaasti: yksityishenkilöiden tiedoista lähes 20 prosenttia on muuttunut viime vuoden luettelosta ja yritysten tiedoista yli 35 prosenttia. Matkapuhelinnumeroiden lisäksi erityisesti sähköposti- ja www- osoitteiden määrä on lisääntynyt. Niitä on yhteensä yli 5 000 uudessa luettelossa. Kukin julkaisija on tiedottanut luettelon jakelusta ja jakelupaikoista omille asiakkailleen. Puhelinluettelo on ympäristöystävällinen ja kierrätyskelpoinen painotuote. Vanhat luettelot voi jättää tavallisiin paperinkeräysastioihin. Suomessa julkaistaan vuosittain kuusitoista alueellista puhelinluetteloa, joiden kokonaispainosmäärä on noin kolme miljoonaa kappaletta. Alueellinen puhelinluettelo on kullekin alueelle räätälöity yhteystietopaketti. Se on laajalevikkisin ja kattavin painettu hakemistopalvelu, josta löytyy lähes kaikkien kunkin alueen yritysten ja yksityishenkilöiden yhteystiedot. Puhelinluetteloa oli käyttänyt 90 prosenttia kuluttajista ja 93 prosenttia yritysasiakkaista viimeisen kuukauden aikana (IRO-Research, Puhelinluetteloiden tutkimus, 2002). Mäkelä yleisin sukunimi luettelossa Mäkelöitä on uudessa luettelossa yhteensä 744. Hakemistoittain Mäkelät ovat kärjessä Kokkolassa, Alavuudella ja Alajärvellä. Seinäjoella Luomat (280) ovat niukasti Mäkelöiden edellä (277), kun taas Kauhajoella on eniten Koivistoja (46). Vaasassa kärjessä ovat Backit (180), Pietarsaaressa Nylundit (197) ja Kristiinankaupungissa Nygårdit (61). Lisätietoja: Kuva uudesta luettelosta tiedotusvälineiden käyttöön www.fonecta.fi/vaasa Alajärven Puhelinosuuskunta, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Tuija Silver-Lager, puh. 557 0125 Fonecta Oy, aluepäällikkö Aira Mustakangas, puh. 020 442 2500 Kokkolan Puhelin Oy, osastopäällikkö Sirkka Vainio, puh. 833 5222 Pietarsaaren Seudun Puhelin Oy, luettelotoimittaja Carina Lindström, puh. 786 8229 Vaasan Läänin Puhelin Oy, luettelotoimittaja Soili Romppanen, puh. 411 4240 Fonecta Oy on Suomen yhdeksänneksi suurin mediayhtiö ja johtava hakemistopalveluyritys. Fonecta auttaa asiakkaitaan löytämään yhteystietoja tarjoamalla hakemistopalveluita ajasta, paikasta, käyttötilanteesta ja viestintävälineestä riippumatta. Fonectan hakemistopalveluita ovat muun muassa alueelliset Puhelinluettelot, 02 02 02-numeropalvelu, 118 numeropalvelu Soneran lanka- ja matkapuhelinasiakkaille sekä Fonecta Finder. Fonecta -konsernilla on liiketoimintaa Suomessa ja Ranskassa. Sen palveluksessa on noin 980 henkilöä, joista lähes 600 Suomessa. Vuonna 2002 konsernin pro forma liikevaihto oli 91,3 miljoonaa euroa ja tilikauden tulos 3,2 miljoonaa euroa. www.fonecta.fi FONECTA OY, KOTIPAIKKA: HELSINKI, ELIMäENKATU 17-19, 00510 HELSINKI, PUH. 020 442 2020, Y-TUNNUS 1626391-3, ALV REK ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/21/20031121BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/21/20031121BIT00120/wkr0002.pdf