VIHTORIN SUOMALAINEN KÄVIJÄSEURANTA SEURAA VERKKOMAINONNAN TEHOJA

Googlen mainosjärjestelmään kytketty kävijäseuranta tarjoaa henkilökohtaisen ja suomenkielisen asiakastuen

Hakukoneyhtiö Vihtori Oy on lanseerannut ensimmäisenä suomalaisena palveluntarjoajana kotisivuille asennettavan kävijäseurantatyökalun, joka on integroitu hakukone Googlen mainosjärjestelmään. Kävijäseurannan avulla yritys voi seurata muun muassa Google Adwords -mainosten klikkimäärien kehitystä ja kävijöiden maantieteellistä sijaintia kartalta. Lisäksi yritykset voivat seurata eri yrityshakemistojen tehokkuutta ja näin saada tukea päätöksille mainospanostusten oikeaan kohdentamiseen. Palvelu sisältää henkilökohtaisen ja suomenkielisen käyttäjätuen.

Vihtorin Kävijäseuranta-työkalun avulla yritys saa myös arvokasta tietoa kotisivujensa käytettävyyden ja sisällön kehittämiseen. Kävijäseuranta paljastaa verkkosivujen ja internetmainonnan toimivuuden. Se kertoo, onko esimerkiksi verkkokaupan markkinointi toimivaa tai miten hyvin banner-mainos tuottaa suhteessa sen hintaan.

Vihtorin Taloustutkimuksella teettämän Hakukonemarkkinointi ja ostopäätökset 2008 –tutkimuksen mukaan pk-päättäjien mielestä yritysten kotisivuja pidetään tärkeänä tai erittäin tärkeänä uusien asiakaskontaktien luomisessa (80%), myynnin edistämisessä (75%) ja yrityksen liiketoiminnalle yleensä (76%).

Tämän lisäksi tutkimuksesta selviää, että suositeltaessa entuudestaan tuntemattoman yrityksen tuotteita tai palveluita pk-yritysten päättäjistä 99% hakee tietoa yrityksestä internetistä tai yrityksen kotisivuilta. Kuluttajista vastaava luku oli 98%.

”Tänä päivänä yrityksille on tarjolla valtava määrä erilaisia mahdollisuuksia markkinoida tuotteitaan ja palveluitaan verkossa. Ilman kävijäseurantaa on mahdoton arvioida, missä paikoissa verkossa kannattaa mainostaa ja kuinka hyvin yrityksen kotisivut aidosti markkinoivat yritystä. Tähän tarpeeseen Vihtori tarjoaa yrityksille selkeän ja helppokäyttöisen Kävijäseuranta-työkalun”, kertoo Vihtori Oy:n toimitusjohtaja Jani Leppänen.

Vihtori Oy, toimitusjohtaja Jani Leppänen, puh. 050 444 0880, jani.leppanen@vihtori.fi