• Forenom/

Forenom tavoittelee 1000 keskisuomalaista majoituskohdetta uuteen Friday Flats -palveluun

Äänekosken biotuotetehdasprojektin rakennusvaihe näkyy voimakkaasti Keski-Suomen majoitusmarkkinoilla. Rakennusprojektin aktiivisin vaihe on juuri käynnistymässä. Työmaan työntekijävahvuus saavuttaa huippunsa vuoden 2016 loppupuolella, jolloin työmaalla työskentelee jopa 2 500 henkilöä. Majoituksen järjestäminen on haaste suuressa projektissa.

"Teemme parhaillaan merkittäviä majoitussopimuksia urakoitsijoiden, mm. asennusurakoitsijoiden kanssa", kertoo Forenom Oy:n projektimyynnistä vastaava Ville Kämäräinen. Majoituskohteita, eli asuntoja ja kiinteistöjä, tarvitaan kuitenkin vielä reilusti lisää, jotta kaikki työntekijät saavat katon päänsä päälle.

Kynnystä tarjota asuntoa tai kiinteistöä vuokralle madaltaa Forenomin vastikään lanseeraama Friday Flats -palvelu. ”Monet suomalaiset ovat jo tottuneet käyttämään Airbnb-palvelua vapaa-ajallaan. Idea on pitkälti sama, mutta tavoittelemme liike-elämään asiakkaita. Listaamalla asunnon tai loma-asunnon Friday Flats -palveluun omistajat voivat tavoittaa suuren käyttäjäjoukon. Lisäksi omistajilla on mahdollisuus saada pidempiaikaisia majoittujia Forenomin yritysasiakkaista ja sitä kautta parempi tuotto", selventää Forenomin projektijohtaja Veli-Pekka Pulkkinen palvelun hyötyjä.

Kuka vaan voi listata Friday Flatsiin majoitukseen sopivan asunnon tai kiinteistön. Forenomin aluepäällikkö Henri Hämäläinen toivoo palvelun auttavan majoituspaikkojen löytymisessä: "Etsimme tällä hetkellä etenkin Keski-Suomen alueelta sopivia kohteita projektiasiakkaitamme varten. Forenom tavoittelee noin tuhatta uutta majoituskohdetta Äänekosken talousalueen yli kolmenkymmenen tuhannen asuntokunnan ja mökin joukosta Friday Flats -palvelun piiriin.”

Metsä Groupin biotuotetehdasinvestoinnin lisäksi Suomessa on käynnissä useita muitakin merkittäviä investointeja, joihin liittyy voimakas tarve erilaisille majoitusratkaisuille. "Äänekoski näkyy tarjoustyössämme juuri tällä hetkellä kaikkein vahvimmin, mutta tavoitteemme on saavuttaa johtava asema majoituspalveluiden tarjoajana myös muissa käynnistyvissä investoinnissa", linjaa Forenomin toimitusjohtaja Johannes Kangas.

Veli-Pekka Pulkkinen

Projektijohtaja