• Forenom/

Tuhannet Hanhikivi-projektin rakentajat tarvitsevat asuinpaikan - Friday Flats -palvelu tarjoaa ratkaisun

Pyhäjoen ydinvoimalaitoshanke tuo Pohjois-Pohjanmaalle tuhansia ihmisiä monen vuoden ajaksi. Kaikille täytyy löytyä muun muassa asunto. Suomalaisen majoituspalveluratkaisuyritys Forenom Oy:n uusi, verkossa toimiva Friday Flats on palvelu, jonka kautta voidaan majoittamiseen käyttää alueella jo olemassa olevaa asunto- ja mökkikantaa. Toimintaperiaate on jokseenkin sama kuin vapaa-ajan majoittumiseen keskittyvällä Airbnb -palvelulla.

Pyhäjoelle rakennettava ydinvoimalaitos näkyy jo nyt voimakkaasti Pohjanmaan majoitusmarkkinoilla.  Projektin työmaavaihe käynnistyy parhaillaan ja työmaan henkilöstövahvuus saavuttaa huippunsa vuonna 2020, jolloin työmaalla työskentelee enimmillään yli 4000 ihmistä.  Forenom Oy tarjoaa Friday Flats -verkkopalvelun kautta alueen kiinteistön omistajille helpon tavan saattaa asuinkäyttöön sopivaa asunto tai kiinteistö mukaan Hanhikiven hankkeen myötä aktivoituville vuokramarkkinoille.

Vajaakäytöllä oleva majoituskapasiteetti käyttöön

"Urakoitsijat etsivät majoitukseen ratkaisuja aktiivisesti juuri nyt. Työpöydälläni on tarjouspyyntö majoituksen järjestämisestä 1000 työntekijälle", kertoo Forenomin projektimyynnistä vastaava Juho Hyry.  "Kysyntään vastataksemme etsimme Pyhäjoen alueelta kaikkia sopivia kohteita. Tällä hetkellä majoitukseen sopivaa kapasiteettia ei ole vielä läheskään tarpeeksi. Toivomme, että ihmiset innostuvat helppokäyttöisestä Friday Flats -palvelusta ja saamme sen kautta uusia kohteita esimerkiksi Raahesta."

”Pohjois-Pohjanmaan kiinteistökanta on vajaakäytössä ja näemme, että kiinteistön omistajilla olisi nyt mahdollisuus saada tuloja myös sellaisista kohteista, joita tavallisesti olisi vaikea saada vuokrattua”, arvioi tilannetta Forenomin toimitusjohtaja Johannes Kangas.

Friday Flats kovassa käytössä Keski-Suomessa

"Friday Flats -palvelu on jo otettu hyvin vastaan Keski-Suomessa, jossa Forenom hakee palvelun kautta majoituskohteita erityisesti Äänekosken biotuotetehtaan rakennusvaiheeseen”, kertoo Friday Flatsin saamasta vastaanotosta projektijohtaja Veli-Pekka Pulkkinen. "Yritysasiakkaiden ja sitä kautta korkeampien tuottomahdollisuuksien lisäksi erottaudumme kilpailijoista monipuolisilla oheispalveluilla. Forenom pystyy ratkaisemaan useita asunnon vuokraukseen liittyviä käytännön haasteita.  Tarjoamme omistajille lisäpalveluita, kuten asiakaspalvelu puhelimitse ja verkossa, avainten luovutus, loppusiivous jne., myös Friday Flats -kohteisiin" Pulkkinen avaa Friday Flats -konseptin kehittymistä.

Forenomin Friday Flats -palvelu eroaa kilpailevista majoitusportaaleista siinä, että Forenomilla on muutoinkin vahva asema yritysten majoituspalveluiden tarjoajana Pohjoismaissa. Asunnon omistajilla on halutessaan mahdollisuus saavuttaa korkeampaa tuottoa pidempien majoitussopimusten avulla. ”Volyymimme kertoo vahvasta asemastamme yritysten majoituspalvelujen tarjoajana”, toteaa Forenomin operatiivinen johtaja Jussi Saarinen: ”Palvelemme yritysasiakkaitamme yli 2000 asunnon, 7 aparthotellin ja 6 hostellin kapasiteetilla. Lisäksi tarjoamme korkeatasoisia suites-kohteita."

Vuosittain Forenom palvelee v n. 6000 yritysasiakasta ja Forenomin kohteissa majoittuu vuosittain yli 50 000 henkilöä.  Forenom tavoittelee Friday Flats palvelun avulla merkittävää kasvua nykyisillä markkina-alueillaan Pohjoismaissa ja projektikohteissa sekä jatkossa myös uusilla markkina-alueilla.

Veli-Pekka Pulkkinen

Projektijohtaja

+358 40 8620320

veli-pekka.pulkkinen@fridayflats.com

www.fridayflats.com

Veli-Pekka Pulkkinen

Projektijohtaja

+ 358 40 8620320

veli-pekka.pulkkinen@fridayflats.com

www.fridayflats.com

Olemme johtava suomalainen majoitus- ja relocationratkaisuja tarjoava yritys. Järjestämme yritysasiakkaiden työntekijöiden majoituksen ja autamme kansainvälisten työntekijöiden kotiutumisessa Suomessa tai ulkomailla. Uniikin konseptimme avulla olemme tuoneet vuokra-asunto- ja hotellimarkkinoiden rinnalle monipuolisia palveluja ja luoneet uudenlaista joustoa eri pituisiin majoitustarpeisiin sekä yrityksille että yksityisille asiakkaille. Tuoteperheeseemme kuuluu Forenom Apartments, Forenom Suites, Forenom Aparthotels sekä Forenom Hostels.