If toteutetaan täydellä voimalla

IF TOTEUTETAAN TÄYDELLÄ VOIMALLA - Sopimus, joka on olemassa Pohjolan, Skandian ja Storebrandin välillä yhtiöiden vahinkovakuutustoimintojen yhdistämisestä yhteispohjoismaiseksi yhtiöksi - Ifiksi - toteutetaan täydellä voimalla, sanoo Ifin toimitusjohtaja Bo Ingemarson. Sisäinen integraatiotyö pohjoismaiseksi strategiaksi on parhaillaan käynnissä Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Tanskassa. Se toteutetaan omistajatahojen yhdessä päättämien suunnitelmien mukaan. Ifillä on toiminnalleen vaadittavat viranomaisluvat Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa. Myös EU-komissio on hyväksynyt Ifin rakentamisen. Skandia ja Storebrand ovat jo yhdistäneet vahinkovakuutustoimintansa. Maaliskuun 31. päivänä alkoi Ifin laaja markkinalanseeraus Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa. Suomen osalta lanseeraus odottaa suomalaisviranomaisten hyväksyntää. Pohjola sai uuden hallituksen ja yhtiöjohdon helmikuun 1. päivänä 2000. He ovat pyytäneet lisäaikaa pystyäkseen perehtymään liiketoiminnan rakenteeseen ja sopimuksiin. Pohjola-Yhtymä Vakuutus Oyj:n hallitus on 10. huhtikuuta pidetyssä yhtiökokouksessa ilmoittanut, että se tekee selkoa selvitystensä tuloksista yhtiökokouksessa 12. toukokuuta. - Olemme pahoillamme siitä epävarmuudesta, jonka hankkeemme lisämyöhästyminen aiheuttaa asiakkaillemme ja henkilöstöllemme Suomessa. Laskemme kuitenkin, että Suomen toimilupa on kunnossa ja liittyy läheisesti Pohjolan yhtiökokoukseen toukokuussa, sanoo Bo Ingemarson. Helena Dyrssen, +46 8 788 2335, mobil +46 70 5292335. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/10/20000410BIT01100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/10/20000410BIT01100/bit0002.pdf