IF VAHINKOVAKUUTUS MUKANA SUURONNETTOMUUSHARJOITUKSESSA LOHJALLA

IF VAHINKOVAKUUTUS TIEDOTUSVÄLINEILLE 27.5.2004 IF VAHINKOVAKUUTUS MUKANA SUURONNETTOMUUSHARJOITUKSESSA LOHJALLA Yhtenäisellä toimintamallilla taataan asiantunteva korvauspalvelu Vakuutusyhtiössä suuronnettomuuden vahingot käsitellään normaalin vahingonhoitoprosessin mukaisesti. Yhtenäisellä toimintamallilla varmistetaan mahdollisimman selkeä ja vaivaton korvauspalvelu ja yhteydenpito vahinkotapahtumien lukumäärästä, laajuudesta ja laadusta riippumatta. Ifillä on erityinen tukiryhmä, jolla taataan vahingonhoitoprosessin toimivuus suuronnettomuustilanteissa. - Tärkeintä suuronnettomuuksissa on luonnollisesti se, että ihmiset saadaan turvaan, korostaa johtaja Vesa-Matti Kultanen If Vahinkovakuutuksesta. Suuronnettomuuksiin If Vahinkovakuutuksessa on varauduttu myös kehittämällä ja tarjoamalla monipuolisia riskienhallintapalveluja räätälöidysti kaikille toimialoille. - If tarjoaa osana riskienhallintapalveluja konsultaatiota ja koulutusta niin henkilö- kuin omaisuus- ja keskeytysriskeissä. Esimerkiksi työliikenne- ja liikkumisturvallisuuspalveluihin kuuluvat liikenneturvallisuuskoulutuksen ohella työmatkariskien kartoitukset, toiminta liikennevahinkopaikalla, ajotapakeskustelut sekä ensiapukurssit. - Korostamme asiakkaillemme valmiuksia järjestää nopeasti ja välittömästi onnettomuuden jälkeinen henkinen ensiapu uhreille, uhrien omaisille ja läheisille sekä vapaaehtoisille auttajille. Lain mukaan kunnilla tulee olla valmiudet järjestää välitön kriisiapu onnettomuustilanteissa. - Asiakasyhteistyössä mahdollisia vahinkotilanteita läpi käytäessä olemme tulleet vakuuttuneiksi harjoitusten tärkeydestä, jotta tositilanteessa osataan toimia oikein. Siksi olemme mielellämme mukana Lohjalla pidettävässä suuronnettomuusharjoituksessa. If Vahinkovakuutuksen edustajat Suuronnettomuusharjoituksessa Lohjalla 27.5.2004: - Johtaja Vesa-Matti Kultanen vastaa Ifin yrityskorvauskeskuksista, jotka hoitavat yritysten ja suurasiakkaiden vahinkoja. Puh. 050 5533 460, 010 514 4577. - Liikenneturvallisuuspäällikkö Seppo Koponen on pitänyt liikenneturvallisuuskursseja erilaisille ja eri kokoisille asiakasryhmille Ifissä 29 vuoden ajan. Puh. 050 424 5428, 010 514 - Viestintäpäällikkö Anja Talasmo, puh. 0500 507 793, 010 514 4027 Lisätietoja myös: - Johtava työturvallisuusasiantuntija, psyk. toht. Marita Hyttinen, Puh.050 424 5257, 010 514 5182 - www.if.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/27/20040527BIT00360/wkr0001.pdf